Strandsatta jägare

Helgen var superhärlig, även om den inte riktigt blev som vi tänkt.
Vi åker iväg på fredagkväll och när vi "parkerar" båten vid stranden
är det ett tunt tunt islager på ytan. coolt tänker jag.
Morgonen efter var långt ifrån så cool som jag tyckte kvällen innan.
Efter ett antal minusgrader under natten hade sjön frusit ordentligt!
Båten satt där den satt och vi fick försöka få upp en liten "ränna" för
att ta oss från land. Tjoho, då händer såklart det man absolut inte
vill ska hända, ena åran går av!
Efter letande i alla bodar & utrymmen så är det bara att konstatera,
vi måste laga den trasiga åran. Sagt och gjort, P spikade på lite brädor
och åran funkade prickfritt igen. Nära på iaf..
P lekte isbrytare ett tag och fick upp isen så vi kunde åka därifrån.
Det tog ju sina timmar och då frös jag så fruktansvärt att illamåendet
smygit sig fram. Så det blev chill i Dorotea istället, P fick iaf skjuta en
höna för Amigo den dagen så det var ju bra.

Under söndagen, som för övrigt var efit dag, var värdet så illa med regn
osv så vi stannade i stugan och drog lite ris och brände osv.
super duktigt.

Så, hade ni andra en grym helg?

Lämna ett avtryck
Postat av: Frida

Det vet du redan att jag inte haft!


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback