Semestervecka i fågelskogen

Under vecka 35 jagade jag och B några dagar.
Jag är inget proffs inom fågeljakt direkt, men jag tycker att Coda gör ett
jättebra jobb. Femöringen har inte riktigt trillat ner på allvar ännu, men det kommer :-)
Codas första jaktdagar slutade iaf med en tjädertupp & en höna. Duktig Coda!

Amigo jobbar på mer än väl & snart har den nobsen sett till att vi kan leva av skogsfågel
denna vinter. eller? Nära på iaf, han sköter sig minsann mer än bra tycker jag.

Igår var vi ut en sväng med båda hundarna. Coda på förmiddan & Amigo på eftermiddan.
TYPISKT säger jag bara. Dit vi tog Coda fanns det fasen ingen fågel alls men på eftermiddagen!
skogen kokade nästan. Otroligt otroligt, vi fick iaf hem ett par fåglar och en nöjd Amigo. :-)

image310
Amigo & en tupp

Lämna ett avtryck

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback