motivationsnivå bottenläge, brev till Doroteas befolkning

Det är inte riktigt min stil att skriva något personligt..
Men nångång ska väl vara den första..

Alltså, min bloggtorka sitter i hårt och länge denna gång.
Den har nu suttit i så länge att jag inte känner någon som helst
motivation till att fortsätta skriva. Jag vet inte längre varför jag ska skriva.

Dorotea är den värsta skvallerhålan jag vet, hänsynslöst och ocensurerat.
Kanske påverkar NI till att min motivationsnivå ligger i botten just nu.
Kanske är det NI som får mig att inte skriva, med hänsyn till mig själv
och allt som händer runt omkring för tillfället.
Rykten snurrar och vet ni vad, dom når mig också.. Jag går inte ovetandes.
Det går i ett så hastigt tempo att jag nästan blir faschinerad över hur ni
bär er åt.. Helt otroligt!

Men gotta er i andras missöden ni, det är väl det som kallas skadeglädje.
Och det är väl tydligen det som sägs vara den sanna glädjen, så gotta på ni.
Nästa gång kanske det är ni själv som ligger ner och alla andra som sparkar.
Kanske är ni inte lika kaxiga då.. kanske är jag starkare än er..
jag tror...


Ps. alla behöver inte ta åt sig.. bara ni som känner er träffade...
Och ni som nu känner träffen, håll er till sanningen!


Yta
En gammal tisdagstema bild

Lämna ett avtryck
Postat av: Vanja

Ah är folk dumma? :(

Men jag är sååå nyfiken på Afrika berättelse och bilder :D

Postat av: Frida

Strunta i dom! Dom som pratar är inget att ha - ett perfekt sätt att sortera bland bekantskapskretsen.
I love yooou!

2008-04-13 @ 22:09:08
URL: http://blogg.fjii.se
Postat av: Malin

Ja du Sofi. Så är det här i Dorro... De man tror är ens vänner, är oftast inte det faktiskt. Ledsamt nog. Ta inte åt dig av skvaller, skit i skvallerkärringarna (gubbarna med för den delen) och lev ditt liv! Kram på dig.

2008-04-14 @ 09:05:52
Postat av: Anita

Jobbigt med sådana personer, som sprider elaka rykten. De är helt enkelt patetiska människor som inte har något vettigt att göra i livet. Försök att strunta i dem.

Btw: Coda har blivit storebror under natten mot söndag :-)

2008-04-14 @ 13:17:01
URL: http://mestosforsenskennel.blogspot.com
Postat av: Sofi H

svarar Malin;
Ja, visst är det så.. Något man aldrig kommer ifrån. Jag brukar inte vara den som bryr mig om struntpratet men det är ett illa valt tillfälle och vissa gånger rinner bägaren helt enkelt över.
Tack för din kommentar, antar att du oxå är Doroteabo ;)

Svarar Anita;
Du har så rätt. :-)
Jaa, jag var in på bloggen och spanade in dom små liven. Så underbart söta. Coda hälsar att han helst vill träffa dom allihop :)
Jag kan inte svara i er blogg, måste man göra något speciellt?

2008-04-14 @ 22:42:01
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Anita

I slutet av inläggen står det just nu "0 kommentarer". Klicka där så kan du kommentera :-)

2008-04-15 @ 08:33:57
Postat av: Ida

Ja du det är verkligen Dorotea, men som tur är brukar de flesta ofta hitta något nytt att diskutera ganska snart. Det är grymt svårt att inte bry sig, jag har också fått höra diverse om mig själv som jag inte haft en aning om.

Men folk har väl så tråkiga liv att de bara måste gotta sig i andras olycka, då känns kanske deras egna liv lite bättre..

2008-04-16 @ 11:30:55
URL: http://idasusanne.blogg.se
Postat av: Therez

Jag lider med dig, men bry dig inte om dessa människor. De har inget liv och måste helt enkelt göra på det där viset bara för att känna sig bättre själv. Men de blir bara ännu mer patetiska!

Hoppas allt löser sig! Det är så tråkigt att det ska vara på det där viset! Kram hela dan från mig!

2008-04-16 @ 18:31:01
URL: http://www.therezz.blogg.se
Postat av: Jenny

Hej sofie!

Nej, inte är det alltid roligt med skvaller! Men på något sätt så fyller det nog en funktion i vårt lilla samhälle, det är klistret som håller dem samman. ;) Jag erkänner mig som en del av det!

Däremot finns det olika sorters skvaller. Det finns människor som sitter och njuter, som du skriver, åt andras olycka. Eller kanske sprider vidare med lite egna tolkningar/tankar. Gränsen kan vara hårfin mellan skvaller och förtal ibland och det finns ju en anledning till att förtal är ett brott. Mycket kan bli fel. Den här sorten brukar jag passa mig för.

Sedan mitt "vilda fjortisliv" så har jag blivit aningens avtrubbad - vilket jag är glad för! ;) Givetvis så finns det rykten som svider, och ibland är man ju inte på "topp", tolerans nivån ligger på noll. Då är det inte kul, det kan vara jobbigt.

Men då är det viktigt att komma ihåg att Dorotea är en så liten del av världen. Och vad som är viktigt - dvs. familjen och vännerna. Vet de hur det ligger till så kan jag skita i resten ;) Gör det du också! Det är länge sedan jag mått dåligt över något skvaller nu, iof så hör jag inte så mkt skit om mig själv nu, kanske får jag inte höra dem? eller kanske är jag för ointressant att prata om?! ;) Whatever säger jag!!
Stå på dig tjejen!!
Kramar

PS. Jag har inte hört det "senaste skvallret" om dig - som du skriver om (nu antar jag bara att du skriver utifrån ngt som hänt dig), så du vet!

2008-04-17 @ 10:07:18

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback