Min resa till Afrika, dag 5; The beach


Vi spenderade dagen på stranden, jag och syster hoppade i vågorna
och levde ut alla år som barn då vi fick nöja oss med vågorna på avaträsksjön.


Jag höll även här på få mig en ny man med mig hem.
Syster & J gick ner till havet för att bada, jag & mitt lata arsle orkade
inte och stannade istället kvar på handduken för att dö i solen.
Det tog cirkus 2min från det att mina bihang lämnat mig till det att
ett nytt bihang dök upp vid min sida.
Jag hade säkert kunnat uppfatta mannen som trevlig om det inte vore
för det faktum att han bara dök upp liggandes bredvid mig PÅ handduken.
poff så var han där liksom. Han var inte lika enkel att få där ifrån.
Efter att snubben surrat öronen av mig och till slut lyckats kläcka
ur sig "can I marry you" dök till slut mina bodyguards upp och vi
kunde tillsammans sparka ut han från vårt revir.


När vi badat och solat oss less på the beach var vi hungriga och sugna
på äventyr. Vi drog oss iväg på souken igen och sedan traskade vi därifrån
i hopp om att hitta ett trevligt ställe att mätta våra magar på.
Sånna här häftiga och nya mopeder körde var och varannan marockan
omkring på.


Vi hittade ett ställe och dom hade mat! Tagine närmast i bild och nån
hamburgareliknande grej längst bort.


Vi gillade maten & vi hade bränt oss ganska fint på stranden.
Det var ungefär här vi började kalla oss själva för shrimp.



Vi spenderade resten av dagen på hotellet och i poolen.



Kvällsnöjet :-)

Tidigare inlägg om Afrikaresan;

Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4

Lämna ett avtryck

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback