Jonas Hassen Khemiri - Ett öga rött

"Var nöjd med allt som livet ger, för björntjänst inte gör så glad"

Nu har jag plöjt igenom Jonas Hassen
Khemiris debutroman,
Ett öga rött. (som även är filmatiserad)

hade som bestämt mig att läsa boken innan jag såg filmen.
Grejen var lite att jag hade så mycket annat att läsa oxå, så det
har dröjt ett bra tag. Minns inte exakt hur längesen det var jag
beställde boken, men säkert ett år sedan..
Jaja, var sak har sin tid.. nu är den iaf genomläst & nu står filmen på tur.

Boken är riktig rolig och jag har skrattat högt många gånger.
absolut läsvärd!

Nästa bok som står i tur är; Jonas Hassen Khemiris "Montecore: en unik tiger"


Ett Öga Rött

Lämna ett avtryck
Postat av: A

Det gjorde du rätt i, att läsa den först! Personligen är jag en stor beundrare av Khemiri och jag kan meddela att "Montecore" helt klart är den bästa boken jag läst. Den är genialisk, och språket är...beundrandsvärt!


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback