Värme, marknad och trasig fot

Det är en grym värme utomhus.
Nästan så man kan tro att det är sommar, faktiskt.

Dorotea har sin årliga flashiga marknad i veckan, det
var lika imponerande som alla andra år. inte alls alltså.
Drog en runda bara för att ha gjort det, men insåg när jag
kommit mig hem igen att jag faktiskt inte kollat på ett skit.
Att surra med folket verkar uppenbarligen bra mkt trevligare
än att spana in prylutbudet. inte så otippat kanske.

När vädret inte bjuder på regn vill man gärna hänga utomhus,
men självklart har min klump till sambo skurit sig lagomt
fint i tassen, så några större aktiviteter kan vi inte hänga med på.
Hårbollen har idag spenderat mesta tiden inomhus medan jag
själv gjort betydligt trevligare saker. Grillat, solat och träffat min fina
kusin som man inte ser till allt för ofta.

Nu ska jag utföra lite jobb sen äre semestertider igen.
Trevlig kväll, snart äre höst!

/S

Lämna ett avtryck
Postat av: Anita

Min semester (nåja, 4 veckor av 5) spenderade jag tillsammans med valparna (mitten av maj-mitten av juni).



Jag har, tråkigt nog, endast 5 dagar att ta ut under jakten och jag måste nog ta ut de flesta i början av jakten och under uppehållet i älgjakten (många älgjägare i jaktlaget). I övrigt blir det att jaga nästan varje helg :)

2008-07-15 @ 07:22:08
Postat av: Sofi svarar

Anita:

Men just ja, det visste jag ju faktiskt :)



Men 5 dagar är ändå 5 dagar.

Det är lite småtråkigt att man bara "hinner med" en veckas fågeljakt innan älgjakten börjar.

Man får nog peppa för älguppehållet i år tror jag.

Jag är så grymt motiverad och överpepp på premiäre så du anar inte. TRÅKIGT nog infaller den 25 på en måndag, jag hoppas jag kan få ledigt.. :)

Postat av: Anita

Ja, den 25:e är ingen bra premiärdag. Jag planerar att vara ledig torsdag-fredag (28-29) och jaga hela helgen.

2008-07-15 @ 14:22:56
Postat av: Sofi svarar

Anita:

Jo, jag ska se efter hur jag kan få vara ledig under den veckan. Hoppas på nått bra :)

2008-07-15 @ 18:15:32
URL: http://sofih.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback