Trädskällare blir älghund?

Ytterligare en smygblåsig dag.
Fågel fanns, Coda hittade ett antal.
Att dom inte riktigt ville sitta var väl inte särskilt otippat.
Orre + blåst är kanske inte bästa kombinationen.
Coda skällde riktigt bra på en orrtupp, trist nog flög han
sin kos efter kanske 10min.

Min käre Coda har, förutom fågel, även roat sig på något
annat idag. Något bra mycket större... gråbrunt. Med horn.
Ett fantastiskt skall fick vi i alla fall höra.
Kanske måste vi skola om min trädskällare till älghund?
(Nej. Vi får nog ta tjuren vid hornen istället och arbeta bort det
roliga med älgar)

Tänkte i alla fall visa upp lite bilder från dagen.
Det mest trista när jag fotar med denna kamera är att jag
aldrig lyckas få med en himmel. Men ni kan ju låssas att den finns där.
Kan tala om att den idag varit vit av moln.












Lämna ett avtryck
Postat av: Kattis

Ååå va nobsar är gulliga. Svante ser exakt likadan ut som Coda på första bilden när han kommer springande. Går trögt får oss. Blåste idag när vi var ute 2 timmar, känns hopplöst, verkar ju inte finnas någon fågel. Svante fick ståndskall vid ett tillfälle men han slutade skälla ganska snabbt så vi hann aldrig se vad det var.


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback