Home sweet Home!

"Home is where your heart is"


Fick ungefär denna fråga av en kollega i skåne för några veckor sen:
"Varför kallar ni norrlänningar er uppväxtort för hem? Du bor ju inte längre där"


Det är ju helt sant, Jag bor inte längre i Dorotea.
Jag bodde fem år i Lycksele, men jag åkte alltid hem till Dorotea.
Jag har bott två år här i Jämtland, men jag åker fortfarande hem till Dorotea.
Men.. jag åker även hem till Jämtland när jag åker från Dorotea.

Man kanske bara har lite exra kärlek till sin hemort och sen har, i alla fall jag,
en stor del av släkten och familjen i Dorotea. Hemma är alltid hemma :-)

Hur säger ni?

God Natt



Lämna ett avtryck
Postat av: Linda

Ja, jag bor ju "hemma" redan ;-) men jag refererar alltid till hem när jag pratar med andra, t ex mina syskonbarn. Jag brukar ibland fråga: "När kommer du hem då?". Det är nog precis som du säger, Hemma är alltid hemma....

Postat av: Vanja

Åhhh, du har så rätt! Hem är Klimpen! ;D

Det är hemma här med, men alltid "Hemma i klimpen"!

2010-08-31 @ 07:51:22
URL: http://vanjaemilia.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hanaskog kommer alltid att vara hem för mig, även om jag numera bor i Jämtland! :-)

2010-08-31 @ 10:12:57
Postat av: Frida

Jag kommer nog HEM till jul!

2010-08-31 @ 21:28:57
URL: http://www.fjii.se
Postat av: Sanna

Dorotea är alltid hemma på något sätt! Även fast mamma o pappa inte ens bor kvar på furuvägen och jag har bott i Södertälje i fem år. Haha.

2010-09-02 @ 18:14:12
URL: http://saos.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback