v 34 (33+2)

Har gett upp Postafen igen. Kan inte vara meningen

att man ska bli 100 gånger sämre.

Jag vet inte hur fort det är tänkt att man ska växa just nu

men jag blir då bara mer och mer tjockis i en ofattbar fart!

 

Snart ska jag iväg till jobbet & det känns skitbra :-)


Barnet

Många barn ligger nu med huvudet nedåt.

Barnet lyssnar till mammans hjärtslag, magen som kurrar

och andra kroppsljud. Inte konstigt att en del barn sedan har

svårt att ligga själva i vaggan eller spjälsängen. Barnet vill vara

nära dig och lyssna till de här ljuden. De inre organen är nu färdiga,

örutom lungorna. De behöver mogna ett tag till, de ska ju anpassas

från vatten- till landlivet och luftfyllas när barnet kommer ut.

Ögonens pupiller kan dras ihop och vidgas.

Vikt 2 350 gram.

 

Mamma

Livmodern tränar för förlossningen nu och du kan känna av det i form

av förvärkar, en del svagare och andra kraftigare. En del känner du inte

av alls, men du kan känna med handen utanpå magen att den plötsligt

drar ihop sig och blir alldeles spänd. Är du omföderska brukar förvärkarna

vara kraftigare än med första barnet, säkert känner du även av dem lite oftare.

Livmodern är jättestor nu. Kommer du ihåg i början när magen var platt?

Mycket har hänt sedan dess.


Lämna ett avtryck
Postat av: Eva

Jag mår värre då jag äter lergiganen också. Hel skumt att man ska bli än sämre av medicin som ska göra en bättre. Läkaren trodde jag ljög när jag sa att jag slutade med lergiganet just för att jag mådde än värre bara efter någon timma jag tagit det. Väldigt skumt.



Jag tror att illamåendet blir värre ju större magen blir, det trycker ju mot.. ja få se.. ALLT(?) därinne.Jag kom mycket väl ihåg att jag mådde relativt "okej" med Adrian mellan v.20-30 ungefär, sen kunde ju någon barmhärtig få ta livet av mig igen. Nu har jag bara ett ständigt illamående som blir värre ju mer bäbis rör sig där inne.



Inte tror jag förresten du är så groteskt stor som du får det att framstå;) du hade ju inte sån stor mage då jag träffade dig, visst syntes den, men det skare ju göra;) Men det är ju för tusan snart dags för dig att plutta liten snart:) Inte länge kvar nu ju!


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback