Kan man ångra sig?

Golvlisterna satt lite hårdare än väntat och lite mer
arbete dök genast upp från ingenstans.
Inga Cover up tapeter uppsatta idag och alltså kan vi
inte sätta upp de riktiga tapeterna i morgon.

Är det okej att ångra sig och bara sluta tapetsera?
Det hade varit rätt schysst om dom kunde sätta upp
sig själva annars.. tapeterna alltså.

Antar att det inte funkar på det viset så vi får nog
vackert slipa väggarna & måla dom där jäkla taklisterna
innan det är någon lugn & ro här för ikväll.
Men först ska jag mata magen.

Och på tal om magar.
Kan man ångra sig när det gäller kids oxå?
Det var iaf känslan som uppenbarade sig när vi,
i godan ro, satt på Törners i stan för lite fika idag.

Två bord längre bort satt en familj. En mamma, en pappa
och två små kids, varav den ena av kidsen ylade och skriade
för full hals. Inte sådär "uhh jag är så ledsen och arg" utan snarare
"IIIIIH AAAAHHHH jag har en röst"
Mina öron dog några gånger och jag övervägde seriöst om
jag skulle behöva gå över och flytta på snorungen.
Jag satt dock kvar och önskade att jag hade med mig
ett par hörselkåpor istället.

Idag har jag insett två saker.

1. Ha aldrig mobiltelefonen i tröjfickan när du provar
bilar. Den trillar ur & blir garanterat kvar i sätet när
du lämnar bilfirman!

2. Jag har för lite tålamod för att nånsin kunna ha
tapetsering som mitt yrke Eller för att nånsin kunna
acceptera skrikande kids på, annars så fridfulla, fik!



Lämna ett avtryck
Postat av: Anna

3 år framåt i tiden: Jag ser framför mig en frukost i huset H/Z. Du väntar ett andra barn och det första har just upptäckt att det går att måla med fil. Det är ingen vacker syn.

Postat av: Anonym

Av nån anledning så hör man inte sitt egna barns skrik men man sitter där med sitt enormt "snälla" barn och skakar på huvet åt det fortfarande skrikande barnet som tydligen ingen har uppfostrat inne på törners det är liksom en mamma grej, skulle tro du har sett mig in action när jag praktiserat ogillande mot andras barn =P

2010-06-13 @ 16:43:57
Postat av: Linda

Jag säger så här: Ge fan i att renovera innan barnet/barnen har vuxit upp, du kommer att få göra om det igen bara för att det är målat med pennor och kritor på tapeten, rivet i en skarv osv osv. Glöm allt vad inredning heter!



Bara så att du är lite förberedd :D

2010-06-17 @ 17:55:31
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Sofi svarar

Linda: Ja jag hade nog kunnat avstå från renovering om det var så att jag hade stått ut med att det såg ut som det gjorde innan vi började ;)



Bara den (barnet. inte barnen) låter bli mitt sovrum och tapeterna där så är jag nöjd ;-)

2010-06-17 @ 20:58:19
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Linda

Eh, vad får dig att tro att det bara blir ett barn i er familj ;)

2010-07-02 @ 00:02:22
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Sofi svarar

Linda: haha. Något jag känner på mig bara ;)

2010-07-02 @ 13:23:27
URL: http://sofih.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback