v 26 (25+2)

Trots att jag mår som ett lass med skit mest hela
tiden så kör klockan på i ett höögt tempo!
Tiden bara rusar fram, helt otroligt.

Snart midsommar - fortfarande ingen sommarvärme.
Vad är detta?



Barnet

Nu börjar sista tredjedelen.
Det händer inte så mycket utvecklingsmässigt utan barnet ligger
och växer och mognar. Många rör sig mycket medan andra är mer
stillsamma. Barnet kan känna igen din röst.

Redan från vecka 23 har bebisen en chans att överleva en eventuell
för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.
Vikt 800 gram.

Mamma
Olika kvinnor har olika magar.
På en del börjar det synas först nu medan andra fick mage för länge sen.
En del är nästan helt runda medan andra har mer putmage.
Barnet kan trycka mot din blåsa vilket kan göra att du behöver gå på toaletten
oftare än vanligt. Många gravida börjar även få kramp i benen.
Undvik att knipa med tårna eftersom det kan öka cirkulationen och
fungera som en utlösande faktor.

Lämna ett avtryck
Postat av: Vanja

Asså Soffipropp, helt underbart att du ska få bebis, jag har inte förstått det än! :)



Här är det bra, semester på torsdag och då blir det kanske en tripp till Grekland. Om jag får som jag vill ;) Dvs skitväder i sverige ;P haha. (För är det bra väder vill man ju inte åka utomlands.)



Vad gör ni i sommar då? :) Har du fått nån maage än? :)



Kram kram!


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback