Sluta fejka!

Tvn står fortfarande på efter säsongspremiären av världsbästa
Greys Anatomy . Just nu är det reklam, men just innan reklamen såg
jag Fråga Olle-Olles nuna i tvrutan.. "SLUTA FEJKA" ropade han.

Intresseflaggan är i topp, jag förstår er...

Jag får klagomål från många håll om att jag kanske borde skriva lite..
Grejen är den, att jag helt enkelt inte har tid att blogga längre.
Jag har heller inget värt eller vettigt att skriva om. (som om jag nånsin haft det)

Jag har under en längre tid spanat efter en ny kamera.
Nu på sista tiden har jag sett många som bloggar om nya digitalkameror.
Det är nästan så att jag fastnar i kamerabloggeriet och börjar skriva om
vad jag funderar över själv. Men jag tänker faktiskt låta bli. ett tag till.
Eller vänta nu, jag har faktiskt en fråga till er som provat
Nikon D40..
Vad tycker ni om denna kamera? Vad upplever ni som dess svagheter
respektive styrkor?


Tacksam för svar :-)

ja ja, nu är Fråga Olle igång igen & det diskuteras mjölksyra i benen.

tjingpling


Lämna ett avtryck
Postat av: Anita

Se denna länk:

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=13744

2008-02-14 @ 09:21:09
Postat av: Sofi H

re Anita:
Tack! alla säger i princip samma sak.
Vad är det för kamera du har?

Postat av: Anita

Jag har en Canon EOS 350D :-)

Du kan ju bli medlem på www.fotosidan.se (om du vill) så kan du se bilder som jag tagit med kameran. Det är helt gratis att vara medlem där, om man inte väljer att uppgradera sitt medlemsskap - då kostar det (men det är inte dyrt).

2008-02-15 @ 14:02:29
URL: http://mestosforsenskennel.myftp.org
Postat av: Emilie

Kameran är väl helt okej om man inte ska
ha den till annat än hobby fotograf som oftast
använder sig av automatik läge.

MEN jag tycker att den har för lite funktioner (jag är ju leknörd) sen är det lite kamera för priset.
Den är liten i handgreppet, så om man skaffar större objektiv så känns det lätt att den vill tippa över.

Det finns mycket varför jag talar emot nikon d40, den kameran har inte alls fallit mig i smaken, varken tekniskt eller utseende mässigt.
Försök hellre få tag i en nikon d50, det är en tok mycket bättre kamera, eller en canon 350 som ligger i samma prisklass ungefär.
d50 har visserligen gått ur sortimentet, tillverkades bara 1 år tror jag, men det finns många bra seriösa fotosidor som säljer knappt beg.

Glöm inte heller att det finns mer kameramärken än nikon & canon som tillverkar bra kameror, konica minolta, pentax, olympus har även börjat komma ikapp med bra systemdigitala kameror.
Och dem är även oftast lite billigare, just pga dem inte är canon eller nikon.

Oj, nu blev det långt :P

PUSS sötnos!

2008-02-15 @ 16:07:52
Postat av: Sofi H

Emilie:

Tack för din lilla roman ;)
jag har läst mkt om D40 nu och jag känner att det inte är en kamera för mig.
Jag använder aldrig autoläget, ens på min lilla ixus..
Jag funderar på att spana in din i helgen om det går för sig? (för jag antar att du som skriver är MIN Emilie?)

jag spanar runt överallt just nu, men jag vet ju att d50 är en grymt bra kamera. Synd bara att den gått ur sortimentet, men som sagt. det finns ju flera bra fotosidor. jaja, hjälp mig att hitta nått ballt i helgen och visa mig din kamera så är jag övernöjd ;)

PUSS!

2008-02-15 @ 18:06:00
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: DIN emilie

Yes, du kan kolla in min kamera & leka, I love my baby! ;D

Ja, vi kan kolla på kameror i helgen, ska kolla efter en extern blixt jag själv så, vi kan ha en fotokväll :)
För jag kan nog inte åka skidor, har blivit skitförkyld & inflammationen i bröstet har blivit sämre :(

Och SEN ska man inte stirra sig blindt på hur många megapixlar än kamera har, det handlar ju inget om själva kvaliteten & hur skarpa bilderna blir egentligen, utan om hur stora bilder du kan få i tryck & redigering, och eftersom ingen av oss leder något tryckeri företag spelar det ingen roll (jag blir bara så irritätid när jag läser om att det enda folk stirrar sig blindt på är megapixlar, tjoffs!)
Avreagera i bloggen, japp, bra emilie!
Ville bara upplysa ALLA om det, förutom sofi (hon vet det redan, haha)
(läste vad folk hade skrivit i ditt andra inlägg om kameran)

PUSS hörs imorgon!

2008-02-15 @ 22:29:47
Postat av: Sofi H

Re MIN Emilie:

Hi hi, vad söt du är ;-)
Nej, det där med megapixelantalet har jag minsann koll på ;)

Men braaa! då hörs vi av i morgon tycker jag.
Det verkar bli skit väder i morgon ändå så nån skidåkningen kanske inte är så aktuellt.
God Natt sötsak! puss

2008-02-15 @ 23:54:20
URL: http://sofih.blogg.se

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback