v 40 (39+3)

Jag är hyfsat frisk igen. Näsan strejkar dock fortfarande. ordentligt.
Jag är stor & tjock & tung & jag tycker väl att filur borde vara redo
att entra världen väldigt snart. Känner mig emellanåt väldigt sprickfärdig.

Igår kastade jag in handduken på jobbet, kändes märkligt.
Idag har jag haft jordens längsta dag här hemma, men Oj vad mycket
man hinner med under en dag ;-)
I morgon har jag en tid hos barnmorskan & det känns ju himla fint
då jag har ett par mil dit.. lite tid försvinner direkt :)

Fiiiluur - du är välkommen ut nu!

Barnet

Nu är barnet helt utvecklat och redo att komma ut vilken sekund som helst.

Trots detta kan barnet stanna kvar i två veckor till. De flesta barn föds på natten.

Barnet kan väga allt mellan 2,5 och 4,5 kilo och vara 46-55 centimeter långt.

Nu är det trångt därinne.

Mamma

Har barnet inte kommit än? Känns det frustrerande? Ta det lugnt.

Även om det känns omöjligt, försök fokusera på något annat än förlossningsdatumet.

En graviditet varar allt från 37 veckor+0 dagar till 41 veckor + 6 dagar.

Passa på att vila och äta mycket kolhydrater innan förlossningen så kommer

du att orka bättre. Sov, sov, sov eller vila om du inte kan sova!

Du behöver alla krafter.

Under det aktiva skedet av förlossningen gör du av med lika mycket kalorier som

en maratonlöpare gör av med varje timme.

Dessutom kanske du kommer att vara vaken i ett dygn kring förlossningen.

 

Sprickfärdig Sofi.


Lämna ett avtryck
Postat av: Kattis

Spännande, är så nyfiken på vad det är för en liten filur som gömmer sej därinne!

Postat av: Nina med Tjorven i magen

Ser då ut som en typisk pojk mage. Tycker oxå att eran lilla filur kan titta ut nu :) Jag hoppas jag får bebis nästa vecka ;) Har så ont nu. Och Mikael är i vilhelmina å jobbar nästa vecka. Skulle ju passa perfekt att föda då! Men sån tur har man väl aldrig. Kram kram söta du.

2010-09-28 @ 21:21:59
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Mina två små hjärtan

Nä jag tror fortfarande på en tjej ;) Sån där kanonkulemage hade jag med Lova också (iofs var den väl rätt lik när jag väntade Neo också) :D



Men lycka till nu då det bär iväg :)

2010-09-28 @ 21:31:17
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Med risk för att låta knäpp så säger jag ohhh vad fiin mage! Gravidmage är bland det goaste som finns ju! Snart fredag Soffiiiprooppp, jag håller räkningen. JAg väntar spänt med dig! :) kram

2010-09-29 @ 07:43:38
Postat av: Sofi svarar

Anonym:

Jag misstänker att jag vet vem som skrivit kommentaren, men helt säker är jag förstås inte ;)

Taack iaf :-) Kram!

2010-09-29 @ 09:59:00
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Mamma Inger

Jag tycker också att filuren eller filuran är välkommen att komma ut NU! Sköt om dig och njut av de lediga och soliga dagar du har nu. Puss och Kram!

2010-09-29 @ 10:14:01
Postat av: Vanja

Det var jag som var anonym, jösses varför kom inte mitt namn med? Iaf, trodde du det var jag? ;) kram

2010-09-30 @ 18:02:46
URL: http://vanjaemilia.blogspot.com

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback