Lydiga hundägare, ja tack.

I maj händer det fett med grejer gott folk.
Jag tänker inte låta er gotta er i mitt liv men jag kan avslöja att
jag och min hund tänker börja en kurs så vi får lite fason på tillvaron. :)
Ända sen dagen han sprang till gubben med lilla hunden, ni vet den där gubben
som berömde honom för att han smet till honom, har jag starkt funderat på en
kurs och som om gud hörde mina tankar skänkte han mig en kurs i lydnad på
väldigt kort varsel. tack gud! du är en klippa.

När man ändå är inne och skriver om klippor och hundkurser kan jag oxå passa på att
påpeka att en hundägarkurs inte vore så jäkla dumt heller.
Jag vet en hel del hundägare som skulle behöva en sån kurs. Kanske inte för att de tar
dåligt hand om sina hundar utan för att de inte har respekt för övriga hundägare.
Världens bästa frida vet precis vad jag menar. vi tycker samma sak vi. vi hör ihop.
så snälla gud, kan du skapa en sådan kurs oxå?


Lämna ett avtryck
Postat av: Frida

Yes sir! Fast jag tror inte alltid det handlar om respekt, som gubben som sa att "det är bäst dom hälsar så dom får lugna ner sig" ville nog vara snäll mot både sin egen hund och min, och förstår nog inte att andra inte vill att deras hundar träffar andra hundar hit och dit.

2007-04-20 @ 20:55:12
Postat av: Anonym

äsch, jag tycker fortfarande det handlar om respekt mot andra hundägare.. är man själv hundägare borde man förstå att man inte berömmer en smitande hund.. GRR

2007-04-22 @ 18:13:17
Postat av: Frida

Ja jo verkligen! Dessutom släpper man inte fram sin hund utan att i alla fall fråga om det är okej, som gubben i mitt fall gjorde..

2007-04-22 @ 19:11:43
Postat av: Sofi

Re: Frida
Verkligen inte.. han gjorde det inte så snyggt heller. haha, jag har värsta bilden av hur hunden är er precis i hälarna medan gubben själv är skitlångt bakom med flexi kopplet i högsta hugg :D
kanske inte så kul, men bilden i mitt huvud är jävligt rolig. haha :)


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback