Ang tjejsnack

Efter att ha läst Fs nya fräscha blogg där hon lagt upp
Tjejsnack från hur många veckor som heeelst, i efterhand..
så inser jag ju hur himla dålig jag är..
Anledningen till att jag inte brytt mig om tjejsnack på flera månader
är att jag tycker att tjejsnacks frågor har varit grymt trista & ointressanta,
Men,
tjejsnack har nu en ny tjej, Milo, som piffat upp frågorna rejält.
Vilket skulle kunna göra det värt att börja om ^^
Soo, here we go!

Vecka 32 - Gröna fingrar

  • Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor,
    har du någon favorit?
    Gröna växter utan blommor, Garderobsblomma är en stark favorit :-)
  • Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte,
    skulle du vilja odla, vad/varför inte?
    Jag har en balkong där jag haft en jordgubbsplanta & lite blommor.
    Dta hus håller dock på att måla om vårt hus så växterna fick flytta in i lägenheten..
  • Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
    Garderobsblomman är ju omöjlig att ta död på iaf..
  • När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
    Dom ska vara enkla och inte för mycket. Grönt och fräscht!
  • Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
  • Jag har nog inte sådär super gröna fingrar direkt, men mina blommor lever iaf.



    Vecka 31 - Fordon

  • Har du körkort och hur länge har du haft det? Om inte, ska/vill du ta? Motivera!
    Yes, jag har körkort och har snart haft det i 4 år.
  • Äger du en bil, vilket märke? Om inte, skulle du vilja ha en bil om du hade körkort? Motivera!
    Nix, jag lånar mannens subaru.
  • Vilken är din favoritbil? Motivera!
    Den roligaste bil jag kört är nog ändå en BMW M3. Kan oxå tillägga att det är en bil jag s k a äga
  • innan jag dör. yes.

  • På vilka sätt tar du dig oftast fram?
    Cykel, walking, bil eller buss
  • Vilka fordon har du åkt/skulle vilja åka? (Ex. bil, båt, buss, flyg, spårvagn osv...)
  • jag har åkt alla de ovanstående, även tåg/pendeltåg, taxi, cykel, moped(haha), Traktor,
    Grävmaskin, lastbil/trailer, skoter, polisbil, brandbil, ambulans..



    Vecka 30 - Underverk

  • Vilka av Sveriges 7 underverk har du besökt/vill besöka?
  • Det enda jag besökt är ringmuren i Visby, annars har jag endast sett Globen på avstånd.
    Skulle nog vilja besöka ishotellet i Jukkasjärvi.

  • Vilka av Världens 7 underverk har du besökt/vill besöka?
    Jag har inte besökt ett endaste men skulle inte tacka nej till att göra det.
    Alla verkar ju spännande på sitt vis ^^ Colosseum vore ändå ballt, kinesiska muren likaså.
  • Vilken plats/byggnad skulle du vilja kalla ett riktigt underverk och varför?
    Inte en aning! har inte funnit den än.
  • Vilken artist skulle du kalla för ett riktigt underverk och varför?
    Någon artist vet jag väl inte ? En person som är lite utav ett underverk är väl ändå
    Astrid Lindgren. :-)
  • Har du gjort något som i dina ögon är ett underverk, vad?
  • Nja, jag vet inte det ja ?



    Vecka 28 - Internet/snigelpost

  • Har du internetbank, vilken? Om inte, varför?
    Yes, jag har handelsbanken!
  • Brukar du posta något med snigelposten, vad?/Om inte, varför?
    Det händer väl inte så ofta, säljer jag på tradera måste det såklart postat..
  • Brukar du handla, eller skulle kunna tänka dig att handla på internet?
    Vilken typ av saker?/varför inte?
    Yeps, det brukar jag! Böcker, film, smink, kläder osv
  • Har du sålt något på internet, eller skulle du kunna tänka dig att göra det?
    Vad/varför inte?
    Har sålt en del på tradera, kläder i första hand.
  • Vad är det bästa OCH sämsta med snigelpost? Med mail? Vilket föredrar du?
    Snigelpost är såklart roligare att få. Mail kan vara osäkra men ändå smidiga och snabba
    om man måste få iväg något fort.

  •  

    Vecka 27 - Nycklar

  • Vart går nycklarna på din nyckelknippa?
    Hem, till mamma, till stugan, cykeln kanske?
  • Har du fler saker på nyckelknippan än bara nycklar, vad?
    Ett litet nyckelband.
  • Vems nyckel skulle du vilja ha, om så bara för en liten stund, och varför?
    Samma som frida, till alla stora snygga hus där hon bor!
  • Var förvarar du dina nycklar, när du inte bär dem med dig?
    Väskan eller nyckelskåpet
  • Vem har förtroendet att låna din hemnyckel och av vilken anledning skulle du låna ut den?
    Vet inte, Ida-K har iaf det förtroendet. vattna mina blommor kanske :-)


  •  Vecka 26 - Glädje

  • Vad var roligaste upplevelsen på DIN midsommar?
    [Någon händelse, någon som sa/gjorde något roligt.]
    Jag vet inte riktigt, hela midsommar var rätt chill. Det största som hände var väl att jag,
    syster & Joel gick på grund med båten ? :D
  • Vad för "vardagsgrej" får dig att känna extra mycket glädje?
    Berömmande kunder på jobbet, Coda som gör bra ifrån sig..
  • Varför och på vilket sätt gladde DU någon senast?
    Haha, bra fråga hörredu!
  • Vad är det "bästa som har hänt" dig i ditt liv? Att få barn räknas inte! ;)
    Oj, det var stort. Coda!
  • Har du något roligt att se fram emot just nu? Vad?
    Hösten & 25 Augusti!

  •  

    Vecka 25 - ditt boende

  • Hur bor du? [lägenhet, hus, studentkorridor etc] Vilken våning & vilken storlek?
    Med vem? [djur, människor etc.]
    Jag bor på övre plan i en trea i ett lägenhetsområde i Dta.
    Delar lägenheten med min karl och två Norrbottenspetsar.
  • Hur många ggr i ditt liv har du flyttat? Av vilken anledning?
    Om ej, skulle du vilja flytta? Varför/varför inte?
    Oj! 10ggr allt som allt. med de två flytterna tillbaka till mamma inräknade.
  • Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? / När tror du att du kommer
    att flytta hemifrån?
    Jag var nog 16
  • Var du än bor, har du någon kontakt med grannarna? På vilket sätt?
    Varför/varför inte?
    Ja, det har jag nog alltid haft. Just nu har vi kalastrevliga grannar i dörren bredvid ^^
  • Vad har du av följande: [Badkar/dusch], [balkong/altan/uteplats/trädgård],
    [kök/kokvrå/annat], [antal toaletter?]
    Badkar, balkong, kök, 1 toalett


  •  Vecka 24 - Fotografering

  • Har du någon vanlig kamera? (Alltså inte mobil) Vilken sort? Om inte,
    vill du ha någon speciell?
    Yes, en Canon Digital Ixus 800IS
  • Har du/vill du ha en mobilkamera och vid vilka tillfällen använder/skulle du använt den?
    Jag har en mobilkamera men använder den väldigt sällan.
  • Gillar du att fotografera? Vad? Om inte, varför?
    Yes, jag älskar att fotografera och jag gör det flitigt. Favorit modellen är Coda :-)
    Men jag fotar såklart annat oxå
  • Gillar du att stå framför kameran? Varför/Varför inte?
    Nix, jag fastnar inte :-)
  • Vad fotograferade du senast?
    EFIT igår


  • Sådär! då var det avklarat. ^^
    Duktigt om ni ens ides läsa.

    Lämna ett avtryck
    Postat av: Frida

    Jag läste allt!


    Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

    Ditt namn:
    Kom ihåg mig?

    Din E-mail:

    Din egen blogg/hemsida:

    Din kommentar:

    Trackback