Hårda bud i bloggträsket

Vad får egentligen folk ut av att klanka ner på andra?
Surfar man runt i bloggarnas land stöter man överallt på dessa
grymt onödiga elakheter! Självklart får man som bloggare förbereda
sig på en del stygga kommentarer och folk som inte tycker likadant.
Men att vara rent elak och jävlig, gång på gång, som jag sett på vissa
bloggar är så grymt lågt.

Är det avundsjuka det handlar om? Eller har dessa människor ett sjukt
behov och känner tillfredsställelse av att  trycka ner folk & "tillrättavisa" dem?
Lägger man ut en bild man tycker om, som betyder något speciellt eller bara 
publicerar den för att den är rolig tex, kanske man inte förväntar sig att 
läsa "fyfan va äckligt" eller "Tror du verkligen folk vill se det där?" i sina
kommentarer! (ta ändå detta med en nypa salt, det finns såklart folk
som lägger upp bilder som absolut inte borde publiceras alls)


Det finns några bloggar jag ofta läser, skrivna av personer man verkligen
kan beundra för deras styrka och mod osv.
Dessa personer får ta så grymt mkt skit för hur de handskas med sin vardag
och hur de sköter sig själv, sin familj osv. Varför?
De gör så gott de kan & lyckas hur bra som helst, men skiten haglar över dem
från alla håll och kanter i alla fall.

Jag tänker inte nämna någon av dessa bloggar, men jag måste iaf få säga
stå på er ! Man ska inte behöva sluta blogga pga människor som tror sig
veta bäst om allt och alla! Det är dom som ska lägga ner..

Lämna ett avtryck

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback