Harry Potter and the order of Phoenix

Herregud, jag har ju totalt glömt bort att berätta om min vistelse i Umeå
och biobesöket på filmstaden. Harry Potter and the order of Phoenix
var filmen jag åkt dit för att se, vad annars skulle jag åka 21 mil för att titta på?!
hursom, tanken var ju att jag skulle möta H under dagen för att sedan se
filmen tillsammans med henne. Under vissa omständigheter så blev det inte
på det viset & jag struttade dit med min kära morbror istället.

Eftersom jag läst böckerna ca 100 gånger (minst!) så måste jag nog säga att
jag minns dom väldigt tydligt. Så, naturligtvis kunde jag inte annat än bli
besviken på filmen, eftersom de missat så himla mkt detaljer som faktiskt
har ett stort värde, enligt mig. (som jag längtat efter att få se)
Jaja, ser jag den en gång till tror jag minsann det kommer kännas bättre. :-)
inte alls en dålig film, tvärt om! Den var verkligen super och har man inte
gått igenom böckerna med luskam som jag så tror jag absolut att man kan
tycka att detta är den bästa filmen på länge. yes ! :-)

Längtar redan efter nästa film faktiskt, fast först ska jag väl plöja igenom
sista boken :-)

tjing!

Lämna ett avtryck
Postat av: jenny

jag vill också se på nya Harry Potter-filmen. Jag är precis som du och ÄLSKAR både filmerna och böckerna. Tänker dock vänta med att köpa sista boken tills den kommer på svenska. Jag har ju köpt alla andra på svenska så lika bra att göra samma nu.
är väldigt nyfiken på VEM som kommer att dö! men men, får se om jag orkar läsa den på engelska (jag hatar att läsa böcker på engelska) hoppas allt är bra, går det bra med jobbet? började första dagen idag och är redan urless. blä blä blä

Postat av: Angelica

Vars e du?:(

2007-07-31 @ 15:23:32
URL: http://gekaeriksson.blogg.se
Postat av: issa

jag tycker den va superbra.. faktiskt en av dom bästa av de som gjorts.. kan ju vara för att jag ej läst just den boken.. så d kanske stämmer d där:)

2007-08-02 @ 11:18:44
URL: http://hallonpersika.blogg.se
Postat av: alicia

håller med dig.. de missade viktiga detaljer. fast annars var den bra :D fast böckerna är hundra gånger bättre ;)

2007-08-02 @ 21:31:25
URL: http://aliciaaa.blogg.se

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback