Bokbeställning

Att en bok, i detta fall sex, kan göra en så glad! Har just gjort en beställning
från adlibris på, som jag redan nämnt, sex böcker.

Katarina Wennstams första Roman,
Smuts, är en av böckerna som kommer
landa i min brevlåda i veckan.
Lite galet att jag beställt den, har inte hört ett ord om att den ens skulle
existera, jag vet inte ens om beskrivningen föll mig i smaken.
Dock är det så att denna Katarina Wennstam skrivit två grymt bra böcker
tidigare, Flickan och skulden. & En riktig våldtäcktsman.
Kanske därför jag ger henne en chans? Vem vet, kanske är hon en totalt
suverän författare, kanske är boken precis så bra som man hoppas att 
en bok ska vara, kanske är hon inte alls min typ av författare och boken likaså.
Men vem bryr sig, egentligen? 

Min syster lånade en gång en bok av min söta kusin frida,
Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri.
Jag fick för mig att det skulle vara en riktig super bok och eftersom jag vet
att Frida är näst intill kär i Jonas hassen him self så har jag sen dess sagt
att den boken skall läsas! 
Såhär, 2-3 år efteråt ligger boken fortfarande på min lista över olästa böcker,
just därför fick den slinka med i min beställning idag, tillsammans med
Jonas Hassens nya bok, Montecore: en unik tiger.
Tack Frida, för att du får mig att köpa böcker jag säkert kommer älska. eller?
(grejen är den att jag än inte fått ett dåligt boktips av min dödligt snygga kusin)

PS. Som vanligt är man en riktig stjärna på att publicera det man skriver.
Såå, självklart skrevs detta igår!


Lämna ett avtryck
Postat av: Frida

Jag tror Wennstams roman är bra, såg när hon var på Förkväll och dom pratade om den.


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback