"Kvinnobadet"

Jag & L har blivit hurtbullar & simmar ett antal gånger/vecka.
Måndagskvällar är det "kvinnobadet", då endast vi kvinnor får simma.
Lysande idé men lite väl oorganiserat! T ex. skulle nog en enkel sak som
att sätta upp en skylt vid varje bana om högertrafik underlätta framkomligheten.
Som det var idag var det bara till att simma sick-sack & slalom mellan alla andra.
Med det menar jag inte att jag simmar snabbare än alla andra & måste simma
om, utan man var faktiskt tvungen att simma kors och tvärs pga möte!

Efter 19.30 klev dock de flesta upp och innan slutet var det bara jag & L kvar i
bassängen. Jag plaskade runt med lite fjärilssim och blev lite nostalgisk över
att jag fortfarande kommer ihåg hur man gör. Dock är jag en inte lika vältränad som
på sim-tiden och tog bara en längd i taget :p Men det är alltid något.

Nästa vecka är det förhoppningsvis stallet som gäller, så då får krockarna i
bassängen vänta en vecka. Vi simmar visseligen onsdagar och fredagar oxå,
men då är det inte alls lika mycket folk och på fredag är det i princip bara jag
och L som plaskar runt 25m banorna. Vi behöver inte krocka då, positivt.

God natt folket & glöm inte att stödja
Annas insamling till Rosa Bandet!

Lämna ett avtryck

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback