På med reflexen!

Visst är väl ändå reflex något av det viktigaste man kan plocka på sig
då man ska ut på sin kvällspromenad i höst och vintermörkret?
Visst är väl ändå reflex något som borde vara självklart att ta på sig
då man ska ut på sin kvällspromenad i höst och vintermörkret?
Visst borde det finnas någon form av obligatoriskt reflexbärande?
Det är ändå livsfarligt att strutta runt utan reflex den här årstiden,
det är ändå grymt onödigt att strutta runt utan reflex!

Sen finns det såklart de som är superduktiga på att bära reflex,
sånna som ser, mer eller mindre, ut som julgranar då de traskar på
längs vägkanten. Så borde alla se ut, då ser man dem i alla fall.
Det dåliga med dessa julgransfotgängare är att många av dem faktiskt
har en hund vid sidan av och hur många reflexer bär dom?
Okej, förlåt.. detta gäller faktiskt inte endast julgransfotgängarna utan det
är faktiskt så i största allmänhet, hunden har sällan reflex!

Jag tänker dock inte säga nu att jag är perfekt och aldrig gör fel!
Men faktiskt så har jag alltid reflex på Coda när det är mörkt ute.
Helst har jag både reflexvästen på honom och hans reflexkoppel.

Det reflexkoppel jag använder till Coda (Amigo har oxå ett) är ett starkt
koppel med reflexband inflätat i hela kopplet. Det ser ungefär ut som en
starkt självlysande kedja då man är ute i mörkret. Det är superbra och
tillhör antagligen en av de bästa investeringar jag gjort i mitt liv.

Använder ni reflex?

ReflexerReflexkoppel
Amigo posar lite ;)


Lämna ett avtryck
Postat av: Sara

Vilket bra koppel! Vart har du köpt det? :) Fina vovvar förresten!

2007-12-04 @ 18:54:31
Postat av: Sofi H

Re Sara: Det är ett superbra koppel som jag köpt på ZooCenter i Umeå. Tror jag köpte det ena på Djurmagasinet oxå, dom finns nog i de flesta välutrustade djurbutiker. :-)

Tack så mycket.


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback