Aldrig att jag bär äkta päls

Läste ett inlägg i Therez blogg om att bära päls.
Jag kan säga direkt att Aldrig i mitt liv att jag tar på mig en äkta päls!

Jag fick ett mail för ett tag sen, som innehöll videon nedan.
Det finns inga ord för hur jävla illa det är.
Aldrig i mitt liv att jag skulle stödja pälsindustrin!

Kan inflika att det känns ok att ta till vara på pälsen från djur som dödats
för annat ändamål (hur bisarrt låter inte det?). Med det så menar jag alltså
skyddsjakt & mat.  Det är liksom ett nödvändigt ont, sånt som funnit jämt.
Så att vid sånna tillfällen ta till vara på pälsen, känns väl ok.
Att döda djur för pälsens skull är långt ifrån ok. inte alls ok, aldrig någonsin!

Videon nedan är ingenting för er som inte kan se sanningen och jag måste
nog även varna känsliga läsare. det är inte att leka med! det är förjävligt.
Hade jag kunnat göra något åt djurens situation, hade jag tveklöst gjort det.
Själv klarar jag inte av att titta & den gången jag fick videon i mailet föll tårarna
& aggressionerna steg upp, fort. fy fan vilken ångest! det finns inga ord..


Lämna ett avtryck
Postat av: mickan

Fy fan vad vidrigt...hur kan man göra så? vad har man för samvete då? usch...

Postat av: Patrik

Hej Sofih! Detta var det i särklass äckligaste jag någonsin sett. Fy FAN vilka idioter som lever på denna jord!!! Hur i helvete ska man kunna få sånt där elände att upphöra? Den där videon borde visas dygnet runt på alla TV-kanaler i en vecka, då kanske någon med makt och handlingskraft såg den och tog ställning!!!

2008-02-01 @ 10:55:36
Postat av: Anonym

Men fy faaaan hur kan man vara så förbannat omänsklig å känslolös att man flår ett djur levande....så jävla jobbit kan de ju inte vara å iaf döda det först så de slipper plågas så mycket....usch fy faaan e de enda man kan säga...må ju dåligt!!!stackars jävla djur

2008-02-02 @ 18:30:12
Postat av: Sofi H

Re Patrik:

Verkligen, idioter är en lidrig beskrivning på någon som har mage att tortera på det viset.
Hur man får stopp på eländet är en bra fråga, som fler borde ta tag i. Alla borde kämpa för en värld fritt från sånt. Det är vedervärdigt. :/

Re Anonym:
djuren har ingen talan & människan kan, som synes, göra precis vad de vill med dem.
Jag är väldigt emot pälsindustrin & skulle aldrig tala för den. I detta fall kan man dock VERKLIGEN önska att de gjorde slut på lidandet hos de stackars djuren istället för att låda dem plågas till döds. Ska man absolut flå en massa djur för skinnets skull kan man iaf göra det på mest rätta sätt. inget sätt är dock rätt när det handlar om pälsindustrin. Men allt är fan rättare än filmen.

Detta är vedervärdigt.

2008-02-05 @ 14:33:08
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Johannes Flakbil

Tror du på fullaste allvar att det är så man skördar päls generellt som visas på din lilla propagandavideo?

2008-02-08 @ 13:16:45
URL: http://www.bangbros.com
Postat av: Sofi H

Re Johannes Flakbil:

Nej kära du, det tror jag minsann inte!
Vilket jag heller inte sagt..
Men det räcker och blir över på de ställen de faktiskt pysslar med idiotin!
Tyvärr är det inte alla som förstår det..

2008-02-08 @ 14:21:31
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Johannes Flakbil

Så varför då aldrig bära päls, om du nu inser att det inte fungerar så här överallt? Då kan du ju bära päls om pälsen är skördad på "rätt" sätt.

Men jag antar att det inte är skördandet det handlar om, snarare att du inte har eller kommer ha råd med en päls någonsin, så därför väljer du att gnälla på päls istället. Klassisk mentalitet.

2008-02-08 @ 14:56:17
URL: http://www.bangbros.com
Postat av: SofiH

Johannes Flakbil:
Det finns inget "rätt" sätt, det finns dock sätt som är mer rätt än vad videon visar.

Det är inte heller rätt att föda upp djur för att sedan ta död på dem pga pälsen! Djuren är oxå individer!
Skördande av päls, du hör ju hur jävla illa det låter!

Att argumentera mot dig är lönlöst. Då du endast driver på mer, hittar på slutsatser totalt utan något bakom. För dig kan jag ha för taskig ekonomi för att köpa päls. Det struntar jag ärligt i.
tyck och tro vad du vill.

2008-02-08 @ 15:05:38
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Johannes Flakbil

Men herregud, nej djur är inte INDIVIDER. Vet du ens vad ordet betyder? Djur är inte människor, och kan således inte vara individer. Jag vet att en massa småtjejer som dig tror at katter och hundar har personlighet och är dina kompisar, men faktum är att djur är djur och har ingen själ.

Om du vill att djur ska må som bäst så får du inte ha dem som husdjur, inte äta kött, inte bära skinn osv osv. Följer du de tre reglerna exempelvis?

Att argumentera med dig är lönlöst då du inte kan eller vet någonting. Som att diskutera med en vägg.

2008-02-08 @ 15:11:17
URL: http://www.bangbros.com
Postat av: SofiH

Re Johannes Flakbil:
Du är ju sanslös!

/väggen

2008-02-08 @ 15:29:45
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Johannes Flakbil

Som jag trodde. Du har antagligen husdjur va? Hoppas du inser att det är djurplågeri att stänga in djur och tvinga dem att leva ett påtvingat liv tillsammans med människor, ätandes artificell mat framtagen även det av människor.

Men päls....ja det är illa det.

2008-02-08 @ 22:40:02
URL: http://www.bangbros.com
Postat av: Jon

jag åt kroppkakor till middag idag men nu har jag dom uppe i strupen och kämpar för att dom inte ska komma upp helt.

fy fan för mänskligheten...

2008-02-11 @ 22:24:21
Postat av: Sofi H

Allvarligt talat flakis, att försöka diskutera med någon som hoppar på mig för att jag tycker det är FEL med pälsindustrin och sedan tala om för mig att jag utför djurplågeri för att jag har två hundar, känns inte riktigt rätt.
Det är liksom inte jämförbart på något vis.

Vi delar inte varandras åsikter, kan vi inte låta det vara så utan denna evighetsdiskussion?

2008-02-13 @ 22:48:39
URL: http://sofih.blogg.se
Postat av: Sofi H

Re Jon:
Hemskt ledsen att jag förstörde dina kroppkakor.
Tyvärr ser det ut på detta vis på VISSA ställen.
Men visst räcker dessa vissa ställen för att man ska få sig en tankeställare..

2008-02-13 @ 22:49:37
URL: http://sofih.blogg.se

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback