Fyrverkerier - ruskigt okul

Igår small det alltså.. bokstavligt talat. Nyårsraketerna började vina
och smälla redan på förmiddagen. Runt 19-21.30, var det nära på tolvslag.
Det ven och small med galet små mellanrum.

Allvarligt talat.. folk har alltid skjutit raketer osv på tolvslaget det är liksom
tradition och det ska uppenbarligen vara så. Fine! Det är jag med på.
Men de idioter som skjuter under dagarna innan, under själva nyårsaftonen
flera timmar innan, dagen efter osv osv.. de är fan inte värda mycket.
Vad är vitsen med att skjuta raketer runt 19.00 då man är ensam om det?
Vad är vitsen? Jag köper INTE att barnen ska gå och lägga sig och vill se
fyrverkerier innan. sorry, det går INTE hem. Inte nu, inte nånsin.


En oväntad smäll från raketer kan leda till oanade konsekvenser..
Både för människa & djur. Försök få lite samvete och vett innanför era
pannben innan ni traskar ut klockan 19 och smäller för hela kvarteret.

Jag undrar just hur många som blev fyrverkerirädda i Dorotea igårkväll..


Lämna ett avtryck
Postat av: Petra

hah ja, jag håller med! tillome scsi klättrade ju upp i mitt knä

alltså vafan, jag vill också ha en blogg! men jag har inget att skriva om + att ingen skulle läsa, haha

2008-01-01 @ 20:39:08
Postat av: Sofi H

Re Petra:
Nej det är förjävligt!
Men hörru, klart nån kommer läsa! jag kan länka till dig varje dag så fåru till slut stammisar ;) hihi

Postat av: sannaminaord

Men du jag lovar att det är värre här i Södertälje, här smäller det konstant en vecka innan + en vecka efter nyår. Man blir galen serri! :)

2008-01-02 @ 02:05:03
URL: http://gothiqua.blogg.se
Postat av: Anita

Hos oss har det smällt som tusan...flera dagar innan nyår och även dagen efter.

Dagen innan nyårsafton, dvs. i söndags, var jag ute med Nipa. Helt plötsligt smäller det till jäkligt högt ca 30 meter ifrån oss. Nipa blev livrädd och började skaka som ett asplöv.

Det var två jävla "snorungar" (i detta fall ett mycket bra uttryck) som höll på att skjuta raketer/smällare just intill bostadsområdet. Jag blev självklart förbannad och skällde ut ungarna (som var ca 12-13 år gamla).

2008-01-02 @ 08:11:02
URL: http://mestosforsenskennel.myftp.org
Postat av: Ida

Ja det blev en väldigt lugn kväll, såg lite tv, spela tv-spel och sen gick vi och la oss strax efter 12 :-)

2008-01-02 @ 09:25:48
URL: http://idasusanne.blogg.se
Postat av: skogstokig

I´m back in town! =D

2008-01-02 @ 09:50:36
URL: http://skogstokig.blogg.se

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback