det är på riktigt. det är officiellt.. det är nu

Det är nu officiellt..

..att den stora dagen närmar sig.. den där dagen jag faktiskt gruvat för..
Dagen jag säger adjö mors och goodbye till mitt nuvarande arbete.
Det låter stort, visst gör det?

Framtiden känns spännande och jag är sjukt taggad på nya utmaningar.
Samtidigt kan jag liksom inte glida omkring och påstå att jag inte gruvar
lite för att lämna min trygga stol i det gula kontoret någonstans i norra
sverige. Att jag inte gruvar för att lämna de människor jag hade så lätt
att fastna för. Att jag inte gruvar för att lämna... 
Fast lämnar jag egentligen så mycket? bildar jag nu inte bara en egen
vacker fasad bara för att det snart är över? Är det sådär som man brukar
säga, att man inte fattar vad man har förrän man förlorat det?

Jag har ju dock inte förlorat något.. 
Jag har bara vunnit.
Hela tiden.

Jag kanske bygger en vacker fasad, men jag grundar den på något..
Så det är nog inte bara påhitt, sanningen ligger där och lurar.

Lycka till till mig själv, det här kommer gå susen.

Ps. Om det råkar vara någon av mina kollegor som läser detta så kan
jag passa på att tala om för er att jag nog kommer sakna er en smula
eller två. Men vi ska inte deppa ihop, dorotea är litet och jag tror vi kommer
mötas igen. Var så säker!

Tjing!


Lämna ett avtryck
Postat av: skogstokig

Och du får ju nya arbetskompisar nu! =) Förändringar är bra ibland...


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback