Norrbottenspets till salu!

aahh! jag svär, Coda är till salu.. eller kanske Qajsa.
Har inte riktigt bestämt mig ännu.

Dagens hetaste tips är;
skaffa ALDRIG hanhund & tik samtidigt

Trevlig helg!


Nära på gratis!

Lämna ett avtryck
Postat av: Kattis

Naaaaw, inte vill du väl vara utan Coda heller???

Postat av: Emma

Knipsa av ballarna på hanhunden så löser det sig. Dessutom blir han bättre på jakten - färre bekymmer -> bättre koncentration.

2008-11-07 @ 22:38:22
Postat av: Linda

Oh ja, been there.... När vi hade Tikka,Casper och Mac då var det inte roligt i löp tider. Man blir ju smått galen... Men nu har vi 3 hanhundar istället. Mkt skönare för öronen :)

2008-11-08 @ 08:55:21
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Sofi svarar

Emma:

Jag vet inte ens vad jag ska skriva. ett Haha kanske passar in.



Linda:

Visst hinner man bli galen alltid. Vid nästa löp får nog Mr C bo hos sin mormor och morfar i Dorotea istället.. :-) Hoppas allt är fint med er!

2008-11-08 @ 09:02:01
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Linda

Bra ide :) Jo allt fint med oss. Lite förkyld men de är smällar man får ta...

2008-11-09 @ 09:49:31
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Emma

Varför Haha? Det är ju bara idiotiskt att inte kastrera om hanhunden (och tiken) tycker att det är jobbigt under löpen. Men, folk är ofta rätt dumma.

2008-11-10 @ 17:07:57
Postat av: Sofi svarar

Emma:

Eller så löser man situationen på bästa sätt om man inte har för avsikt att kastrera.

Tycker du man ska kastrera alla hanhundar som reagerar på de löptikar de har runtom sig?

Att min hund regerar på löpet under den värsta perioden, på tiken han lever ihop med (två gånger på ett år.. det handlar om några ynka dagar av 365 möjliga) känns inte riktigt som ett vettigt skäl till att kastrera! Visst är folk ofta rätt dumma, det har du nog rätt i, och du får gärna tycka att jag är en av dem

Jag försöker bara se längre än nästippen och alternativ och lösningar finns alltid!



Trevlig kväll



Ps. jag utgår från att du har full koll på ev. komplikationer och konsevenser av en kastrering när du kan göra ovanstående utlåtande.

2008-11-10 @ 21:26:09
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Linnea Axfeldt

Om Coda är till salu så får du gärna höra av dig. Vi jagar och har mkt fågel där vi är. Har haft en Norrbottenspets förut och tyckte det var en otroligt trevlig hund/ras. Nu har vi "bara" vår Gråhund Frasse kvar som vi jagar älg med men han vill ha sällskap och det finns inte många annonser med Norrbottenspetsar...

Hälsningar Linnea

2012-03-27 @ 16:55:32

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback