Jaktsugen?

Under midsommarhelgen hittade jag åt min allra första bössa.
Det är en hemmagjord bössa, i trä.

Arvegods från min kusin...





Lämna ett avtryck
Postat av: ammizz

gillar din header :D man blir glad av den!

Postat av: Anonym

vill du ha fler besökare till din blogg?

fixa detta enkelt genom att klicka på länken nedan :)

http://www.viraltrafik.se/?annebertelsen

och så får du självklart gärna också besöka min blogg;

http://annebertelsen.blogg.se

tack för allt :)

2009-07-07 @ 23:27:49
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ja kring hundar finns det massor att tycka och göra! :-) Tur att man känner sin egen hund bäst å får laga efter läge. Spår är ju toppen kul (både för mattar och hussar och vovvar) Har en rejäl grund sedan vi hade Dobby, med en brukshund så får man verkligen ligga i för att ge daglig mental stimulans som appellerar både till syn, lukt, hjärna, balans, jakt, föremåls sök osv. Så vi har många godbitar i säcken till Bus stora förtjusning. Men mest vandrar vi i skog och mark, vi har ju turen att ha stuga i väglöst land - en guda gåva när man har hund!!! För en jakthund får man definitivt inte om den står i en bur - skogsvana från dag ett är det som gäller :-) Kram kram

2009-07-08 @ 14:07:20
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Ja, du myter frodas kring jakthudarna... Men de bästa jakthundarna vi har haft i vår familj, är de som var de goaste och socialaste familjehundarna och de som hade bra grundlydnad. Vissa av gamla stammen menar ju tex att lydnad är onödigt på jakthundar, vilket jag ställer mig helt frågande inför. En välmående, social hund med bra grundlydnad tror jag har så mycket bättre förutsättningar även i skogen :-)



Bus är förresten 5 månader, så september är alldeles för tidigt, men i slutet av oktober början av november kan det nog vara möjligt att han får testa lösjakt beroende på hur han reagerat i band tidigare under hösten i jaktsituationer (samt hur snösituationen ser ut, och det faktum om vi har någon älg kvar på tilldelningen), för den individuella mognaden är avgörande i det fallet. Men det är ruggit spännande att ha detta att se fram emot, för förhoppningsvis får man sig ju en jaktkompanjon för låååååång tid frammåt :-)



Förresten, som "jämtlänning" har du några tips på aktiviteter/sevärdheter i Ö-sund?



Kram kram

2009-07-08 @ 15:25:29
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: ammizz

sv: lugnt :)

2009-07-08 @ 19:35:18
URL: http://ammizz.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback