Färger till min bästa Tina

Jag gillar orkidéer.
verkligen.



(klickbar)

Lämna ett avtryck
Postat av: Linda

Åh, vilken fin bild! Jag gillar verkligen orkidéer också. Har köpt på mej sex stycken fram till nu och tre av dem blommar och tre har blommat ut. De som fortfarande har blommor har stått otroligt länge. Jag hoppas och tror att det är för att jag inte skämmer bort dem med så mycket vatten :-D

Postat av: Linda

Hej igen!

Tänkte tipsa dej om det här med att vattna dem (fast du kanske vet det redan). Du ska helst inte vattna som "vanligt" genom att slå vatten i krukan. Jag brukar fylla upp en liten bunke med vatten och sedan sänker jag ner krukan i den, håller kvar den där i ca 10 sekunder och sen ställer jag ner den i diskhon så att den får rinna av. Viktigt är att inte få vatten i "bladrosetten" utan bara låta barken bli blöt.



Detta gör jag högst en gång per vecka (eller kanske till och med en gång var 10:e dag)....



I alla fall mina orkidéer verkar må gott av att behandlas på det här sättet :-)



Oj, det här blev en lång kommentar :-D

2009-03-17 @ 19:47:38
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/
Postat av: Mamma Inger

Jäklar i min låda vad fina bilder du har tagit. Det måste vara både bra kamera och en bra fotograf för att få till så fina bilder.

Nu kan du kolla på några elsa-bilder.

Kram

2009-03-17 @ 19:47:57
Postat av: Sofi svarar

Määmi:

thank you, säger du sådär bara för att du är min mor eller menar du det ? ;-P

Yes, jag spanade in gäddelsa och iiik! jag längtar efter henne. hihi! kram

2009-03-17 @ 20:20:48
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: [s a o s . b l o g g . s e]

Är det kul att vara med i det där tisdagstema? det verkar nämligen rätt roligt tycker jag! :)



Förresten tycker jag att det är ganska roligt att vi skaffade systemare ganska samtidigt :D då har jag nån att snacka fotosnack med som är på samma nivå så man slipp skämmas :D



Ang. sminkningsinlägget, ja jag håller verkligen med dig :D fast ofta om Ronny står och kollar på börjar jag garva eller nåt så jag får mascara på ögonbrynen eller nåt sånt knäppt. haha

2009-03-17 @ 22:57:41
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Mamma Inger

Jag menar det naturligtvis. Det ser ju vem som helst som tittar på bilderna att de är kanonbilder.

Vi syns till helgen! Kram

2009-03-18 @ 08:52:59
Postat av: Ida

Vilka fina bilder du tar, fast det tycker jag alltid att du gjort :-) Har också funderat över en systemkamera (i snart ett år) d60 finns med som alternativ. Beroende på om jag får tillbaks på skatten eller om jag blir skyldig så kanske det blir ett köp innan sommaren :-)



Är allt bra med dig annars? Tror inte jag sett dig sen i somras. Kram

2009-03-18 @ 12:36:06
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Angelica

TOK!:P

2009-03-18 @ 17:09:36
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback