Republiken Jämtland

Igår var det tydligen "Republiken Jämtlands Nationaldag".
Nationaldag? ja jag säger då det...

Hur firade man Nationaldagen då?
Ja, själv hade jag ingen aning om att det ens fanns en nationaldag
men JRA (Jamtlands Republikanska Armé) hade minsann arrangerat
en busskapning  i Östersund av två stadsbusslinjer där de förklarade
att passagerarna skulle få åka gratis.  Stadsbussarna hade innan godkänt
hela grejen och bjöd själva på fria resor mellan olika platser.

Stjärntorget var centrum för firandet där det viftades med fanor och
tydligen fanns en tillfällig scen där artister visade upp sig.
Kända eller okända har jag ingen aning om.

Förklaringen till detta enorma pådrag var enkel.
"Vi är ju Jämtar"

Jag saknar mitt eget län, mitt landskap.
Mina kollegor påstår förövrigt att jag bor i fjällen. varför?
Jo en så simpel sak som att det finns röda KRYSS efter skoterlederna
gör det till ett faktum. Sofi är från fjällen.
För Kryss finns endast i fjällen tydligen.

Ja, inte finns dom då här i stugun i alla fall.


Lämna ett avtryck
Postat av: Sanna

Jag skulle vilja hitta några snygga skohyllor men det är svårt det med.

Postat av: Frida

Haha? Hur markerar man skoterlederna i jämtland då?

2009-03-13 @ 22:54:35
URL: http://www.fjii.se
Postat av: [s a o s . b l o g g . s e]

Läcker bild! Jag förstår att du gillar den! Jag har precis köpt en jag också, igår närmare bestämt, fast ja köpte bara kamerahuset då så idag ska jag ut på jakt efter ett schysst objektiv! (^^,)

2009-03-14 @ 11:47:41
URL: http://saos.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback