VK i ett nötskal

Det finns en väl uppmärksammad artikel på www.vk.se
Denna artikel berättar om en elev på strandenskolan i Dorotea som
blivit misshandlad av en lärare.

Helt ärligt så struntar jag heelt i vad som är rätt och fel  i den artikeln.
Jag är på samma nivå som min vän A i denna diskussion som tycker
att "varje grundskolelärare skulle utrustas med en sådan där elektrisk
kofösare som fick användas fritt" (Citat från Annas eget inlägg om detta ämne)

Artikeln har fått 73 kommentarer, 73 kommentarer.
Där allt går ut på att hoppa på, skicka anklagelser och skit kors
och tvärs över vk.se
Doroteaborna verkar älska det faktum att man kan vara ganska anonyma
bakom sina dataskärmar. Tar tillfället i akt och anklagar allt från den
misshandlande läraren till den misshandlades föräldrar.
Såklart står ingen för vem han eller hon är.

Dorotea är ett litet samhälle. I kommunen bor ungefär 2914 personer.
I Dorotea älskar man att snacka om andra. Det går inte komma ifrån.
Jag plitade ner en kommentar om att det verkligen borde vara läge för
vk.se att stänga ner kommentarsfunktionen. Innan det går totalt över styr.
När jag skickade in min kommentar till vk via deras kommentarsfunktion
fanns det redan 68st publicerade kommentarer under artikeln.
Idag finns det 73, men min kommentar har inte blivit publicerad.

Vad är det med er VK?! Är det kritiken ni inte klarar av or what?!


katastrof i blomsnåret. fråga inte för jag vet inte vad som hände. blått är det i alla fall




Lämna ett avtryck
Postat av: Johanna

Det skulle vara roligt att ta fina bilder :), bilder är ju något man kan ha med sig hela livet så det skulle vara roligt om de är schyssta :). Men jag har bara en enkel digitalkamera som säkert har många bra finesser, borde kanske läsa instruktionsboken....

Postat av: Therese - Lurans blogg

Ha, ha klokrent! Dorro i ett nötskal å svagt av VK. Förresten, ska du ha kom i håg brädan, eller kan jag kränga den till någon annan?

2009-05-13 @ 14:19:14
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin

VK:s kommentarsida suger hästballe typ... Man får enbart skriva saker som är politiskt korrekta (en kommentar i stil med att det redan finns för många moderater publiceras inte, medans Nickes kommentar om att han välkomnar dem tillbaks i kommunpolitiken får stå kvar) Kommentarer som VK på något sätt borde ta till sig utav, nej de publiceras inte heller. Det är rätt mycket som inte publiceras på VK faktiskt - om folk visste om det skulle de nog inte se det som ett diskussionsforum, ordet fritt kan man absolut inte kalla det i alla fall.

2009-05-14 @ 20:13:12
Postat av: Nina B

Jag håller med om att Dorotea är en skithålesnackplats. Men artikeln har jag själv kommenterat, eftersom jag anser att vissa lärare på skolan inte borde få jobba med ungdomar o barn eller ja, människor överhuvudtaget! Har en väldigt dålig bild av Dorotea skola och vissa lärare sen jag själv gick där, tyvärr :P Vet även att många lärare jag hade finns kvar. Så buss på, anser jag!

2009-05-14 @ 20:44:29
Postat av: Sofi svarar

Malin:

Verkligen inte ordet fritt!



Nina B:

jag anser nog inte att det är korrekt att sätta sig anonyma bakom datorer och hoppa på och anklaga misshandlade barns föräldrar, eller lärare misstänkta för misshandel.



Att säga sin åsikt är en sak. Men att göra anklagelser över internet tycker jag inte är något annat än fegt.

Personerna som får skiten och anklagelserna över sig har ingen chans att försvara sig.

2009-05-15 @ 10:23:04
URL: http://sofih.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback