Coda Holmgren bloggar

Hej!

Idag har jag sprungit igen. 1,6 mil blev det.
Jag letade och letade denna eländiga fågel.
Matte och B sa att jag letade jätteduktigt och att
det var konstigt att jag inte fick upp någon.

Jag skällde länge på en tjäderhöna, men vad hjälpte
det då mina jaktkompisar skrämde iväg henne.
Eller så kanske hon blev less på mig, jag vet inte.
Hon flög i alla fall, långt. För jag kunde inte hitta åt
henne igen.

I morgon säger dom att vi ska ut igen, konstigt tycker jag.
Igår sa dom att idag skulle vara sista dagen för på söndag
ska det regna jätte mycket. Jag tror dom luras ibland, dom
där som siar om vilket väder det ska vara. För jag tycker
aldrig det blir som matte eller husse eller nån annan säger.
Men det gör inget, för jag gillar att springa i skogen.
Idag innan vi kom till bilen hittade jag en jätterolig råtta att
leka med. Förstår inte varför matte muttrade så fasligt när
jag kom tillbaka efter lekrundan, något brunare i pälsen än
vanligt. Får hon färga sitt hår så får väl jag, eller?


Det var väl inte såå farligt?


Lämna ett avtryck
Postat av: Sofia [gaspedal.blogg.se]

snygg blogg du har!

Postat av: Kattis

Halloj! Svante Åsman här. Sprang fram och tillbaka i skogen i flera timmar idag, hittade till sist några dumma orrar som bara flög bort när jag började skälla. Hittade sen nåt annat riktigt smaskigt, pommes frites som någon hade slängt i ett buskage. Förstår inte varför det vart sånt himla liv på husse och matte. Inte fick jag rulla mej på mitt favoritställe heller :-( Snygga bilder på dej iaf. Blir imponerad av skallbilden. Kunde passa som omslag till tidningen "Ståndskall".

2009-09-06 @ 21:12:53
URL: http://najlonqueen.blogspot.com
Postat av: Kattis

Va hopplöst det känns när det finns så lite fågel och dom Svante hittar vägrar konstant att träa. Envisas med att flyga flera mil bort känns det som. Kul å se att han gör framsteg iaf för varje jakttur. Nu blir det paus fram till älgjaktsuppehållet då vi tagit semester. Jagar första veckan på jaktområdet där vi jagat nu, andra veckan åker vi upp till Viksjö. Vill ha en pejl till Svante, vart livrädd när han försvann häromkvällen och var borta 40 minuter, dom minutrarna kändes som en evighet. Hälsa och krama snygg-Coda!

2009-09-07 @ 16:33:35
URL: http://najlonqueen.blogspot.com
Postat av: port

haha. basta Coda

2009-09-08 @ 18:38:12

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback