v 32 (31+4)

"Du är på dag 222 av 280. (79,3%)"

Tar det lugnt på min sista semester vecka.
På måndag börjar allvaret igen.


Innan semestern arbetade jag 50% pga mitt förbenade illamående.

På måndag går jag tillbaka på 100% & Jag hoppas så innerligt att

det funkar! Jag har fått två veckors avlastning + tre veckors semester.

Lite utvilad borde man väl vara :-)

 

Illamåendet sitter fortfarande i & ibland tror jag att det snarare blir sämre

ju längre fram vi kommer. Bara vi kommer tillräckligt långt så går det ju

faktiskt över & har jag fixat 31 veckor så borde jag väl fixa 8-9 till :-)

 

Har varit hos BM idag och allt ser bara fint ut.

Filur ligger med huvudet nedåt och ger mig ordentliga smällar på de

stackars revbenen. Det är sällan en lugn stund där inne & det tog

några försök för att få höra det lilla hjärtat. Men till slut så :-)


Barnet

De sparkar du känt tidigare är nu mer som knuffar eftersom barnet börjar
bli för stort för att röra sig fritt i fostervätskan. Barnets lungor förbereder
sig inför den riktiga andningen. Kroppens viktiga organ och nervsystem fininställs.
Underhudsfettet som det varit magert med tidigare har nu vuxit till och barnet
ökar snabbt i vikt. Nu utvecklar barnet förmågan att svettas.

Vikt 2 kg.

 

Mamma

Magen tar mycket plats och dina lungor, urinblåsa och magsäck har det trångt
därinne. Det är inte ovanligt att man drabbas av trög mage eller förstoppning
under senare delen av graviditeten. Orsakerna kan vara flera, bland annat
hormonet progesteron som hämmar tarmrörelserna, att man inte kan röra sig
lika mycket som vanligt eller att livmodern trycker på tarmarna.
En annan bidragande orsak till trög mage är järntabletter som många tar under
sin graviditet. Drick mycket, ät fibrer och rör på dig så mycket du orkar.

Kroppen börjar förbereda sig för förlossning och du kan känna lättare förvärkar
som mensvärk ungefär. Det kan också läcka mjölk ur brösten.


Lämna ett avtryck
Postat av: Anonym

Har du testat Postafen mot illamåendet?

2010-08-04 @ 22:17:44
Postat av: Sofi svarar

Anonym: Ja, jag har testat Postafen & Nej, det hjälper mig inte.

Postat av: Linda

Ja, har du härdat ut så här länge så klarar du garanterat sista tiden också.. Kämpa på!



Hittade den här länken med en massa tips vid illamående men du har säkert provat de flesta ;-)



http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/morningsicknesswhy/



Tyvärr har jag inga egna erfarenheter heller för jag mådde inte illa en enda dag av min graviditet... Fuskigt va?

2010-08-05 @ 16:27:35
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Hej vännen. Hur går det att jobba heltid? Hoppas du får må bra emellanåt iaf. Men snart har du klarat av denna graviditet! Wiiie! Spännande! Tusen kramar!

2010-08-12 @ 15:12:31
URL: http://ninuz.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback