v 33 (32+6)

I morgon traskar vi in i en ny vecka.
Denna vecka har jag spenderat hemma i lugn och ro.
Har spenderat dagarna i sängläge och mått värre än nånsin.
Har gett Postafen ytterligare en chans men tycker bara
allt blir värre. Idag är jag hyfsat fräsch och då skippade jag
tabletten i morse... så man undrar ju.

Jag blir bara större & större. Jag tror man riktigt ser hur
jag växer om man glor lite. Helt otroligt. :-)

I morgon åker vi till Sundsvall och försöker färdigställa
inför filurs ankomst. Jakterna tar ju fart nu så någon gemensam
tid till att fixa och dona framöver kan nog bli svår att finna ;-)

Visst har jag sagt att jag älskar hösten?


Barnet

När man mätt aktiviteten i hjärnan har det visat sig att det händer

saker även när barnet sover. Kanske drömmer det redan.

Nu kan barnet skapa röda blodkroppar och underhudsfettet lagras.

Bebisen uppfattar ljus och mörker, natt och dag. Om barnet kan fokusera

blicken redan i livmodern är forskare inte helt eniga om. Några hävdar att

barnet lär sig fokusera först under första till andra levnadsmånaden.

Vikt 2 200 gram.

 

Mamma

Ditt magmått (symfus-fundus) är nu 29-34 centimeter. Det varierar något

beroende på barnets storlek och fostervattenmängden. Huvudsaken är att

magen växer. Tänk inte för mycket på vikten, tänk istället på vad du äter

och att du äter nyttigt. Ladda med kolhydrater inför förlossningen.

Mycket grönsaker är också bra och ett par frukter om dan.

Många tänker på förlossningen nu.


Lämna ett avtryck
Postat av: Kattis

Välkommen till Sundsvall :-) Kul att fixa inför bebbens ankomst. Vi ska få en bäbis på Helpdesk men inte förrän i februari. En av killarna ska bli pappa. Själv var jag väldigt vidskeplig och vågade inte skaffa nånting i förtid. Härom veckan fyllde äldsta sonen 30 och den yngsta fyllde 26 år och ibland funderar jag på om jag verkligen har varit gravid. Känns väääldigt avlägset. Nu får jag gosa med Signe mitt 3-åriga barnbarn när vi åker ner till Kungsängen åsså har jag ju Svante boy förstås, han är den värsta bäbisen av alla. Ser verkligen fram med spännig mot den 25:e. Då jävlar anamma.......


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback