v 35 (34+2)

Någonstans inom en så har man ju faktiskt accepterat

att man kommer må illa den resterande tiden oxå. Det har jag!

Men ändå så kan man ju inte låta bli att prova på nya grejer och

leta anledningar och lösningar till varför, ännu svårare är det att låta

bli när min superheroläkare hjälper mig att hitta ev anledningar och lösningar.

Järntabletterna tex. Dom kan vara den största boven.

Så nu pillar jag inga järntabletter på en vecka för att se vad som händer.

Mitt blodvärde sjönk förstås som en trasig båt & jag gör nu allt för att

försöka äta i mig massor av järn. Hur det går? - Återstår väl att se :-)

 

Filur ligger väldigt högt och även det påverkar illamåendet, vilket oxå märks

vääldigt väl.. att den ligger såhär högt visade sig även på senaste SF måttet.

Glor man bara på min, annars så fina kurva, kan man tro att jag blivit

enorm under de senaste två veckorna. hehehe. Om några veckor till ser det

antagligen ut som om jag stått still och att det inte händer någonting.

Filur punkterar både revben och andning och lungor när den tränar inför

sin framtida fotbollskarriär. (Kan oxå vara steppdans)

Magen börjar vara ivägen, jag är väldigt orörlig och det är helt fantastiskt

så osmidig man kan vara! Att ta på sig strumpor är ju ett helt projekt!

Har hört att saker och ting lättas upp bara den inneboende sjunker ner lite.

Sååattee, dit längtar vi :-)


Fokus ligger just nu på mental träning. Och Jag gillare!
På tal om det så ska jag nog köra 30min nu på stört! tjing!
Efter det kallar jobbet.





Barnet

Nu är barnet ungefär 45 centimeter långt.

Du har säkert känt av att barnet hickar ibland.

Det sväljer fostervatten, kissar och tränar därmed matsmältningen.

Barnet har hittills varit ganska skrynkligt men nu börjar huden räta ut sig.

Navelsträngen är generellt cirka 50 centimeter lång och tjock som en tumme.

Vikt 2 600 gram.

 

 

Mamma

Ditt totala fundusmått är nu ungefär 31-35 centimeter. Du kan ha ökat mellan

cirka elva till tretton kilo. Så här långt in i graviditeten brukar ledbanden och

musklerna i korsryggen mjukas upp. Detta kan göra att du får ont i ryggen.

Om värken är besvärande bör du prata med din barnmorska.

Många känner sig lättirriterade nu. Bebisen trycker på överallt. Det är svårt att

andas, sitta, stå och sova. Prata mycket med din partner så han eller hon förstår

vad du går igenom. Nu står magen som högst för att snart sjunka ned lite.

Då blir det lite lättare att andas igen.

 

Det är lätt att bara fokusera på förlossningen, men börja också att läsa på lite

om amning och livet efter förlossningen.

 

Vädning
Om barnet efter graviditetsvecka 36 inte ligger med huvudet neråt brukar
vändningsförsök göras. Detta görs i så fall på kvinnokliniken.
Vändningen utförs av läkare som med hjälp av sina händer utanpå din mage
försöker vända barnet till huvudläge. Din barnmorska beställer tid åt dig och
informerar vidare om ingreppet.

Lämna ett avtryck
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Men så fin du är vännen! Kanon vacker! Ja otymplig är även jag. Fast igår kväll så blev Melvin imponerad att jag va så smidig :p Men han begriper ju inte så mycke ;) Tänk att du snart är mamma! Känns surt att jag inte hann träffa dig nått i helgen. Snyft. Stora kramar

Postat av: Vanja

Åååhh sicken fin mage! :)

2010-08-23 @ 11:26:04
URL: http://vanjaemilia.blogspot.com
Postat av: Ida

Det är en underbar känsla när de sjunker och man kan börja andas igen ;-)Lovas sjunkande gick dock inte obemärkt förbi, hade riktigt ont och trodde nästan vi skulle få åka in.

2010-08-23 @ 11:46:10
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag tålde inte järntabletter så min mamma rusade iväg å köpte en flaska med Blutsaft till mej. Det höjde upp mina järnvärden, sen åt jag rejält med jordgubbar.

2010-08-23 @ 12:33:11
URL: http://katticke.blogspot.com
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Haha, va du skriver roligt. Ligger här och små skrattar för mig själv! Min mage är inte så där hög. Så än så länge så får jag inga otrevlig sparkar i revbenen. Men det kommer väl. I helgen kommer vi va hemma så vitt jag vet iaf. Har då ingen lust att fara till sallsjön iaf. Så då kan vi ju kanske ses :-D Nu ska jag snart ta och väcka Sam. Vi ska va på dagis mellan 9-10.30 idag. Kramelikram

2010-08-24 @ 07:26:34
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: skogstokig

Jag har världens finaste tjej! Wiii!

2010-08-24 @ 12:28:35
URL: http://skogstokig.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja din skogstokig har rätt, du är banne mig apsnygg som gravid - men kanske hellre träsktroll å få må bra om man får välja... Men konstigt nog glömmer man allt kräk å illamående å förlossning så snart undret ligger där på bröstet - det är lycka!

Stor kram

2010-08-25 @ 09:57:18
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken fin mage du har :-) Nu är det inte så länge kvar för dig heller. Hoppas att du får må lite bättre snart. Mvh//Sara

2010-08-25 @ 14:01:31
URL: http://sara82.blogg.se/
Postat av: syster

ååhh

2010-08-26 @ 18:48:49
Postat av: kusin leen

ååhh, säger jag med. Guuuud så spännande när filuren hittat ut :)



Jag har redan köpt välkommen-till-världen-presenten sååååå. ja. hihihi

2010-08-26 @ 20:01:15
Postat av: Sofi svarar

syster: AHHH!



Leenah: Mycket spännande! Du får hänga med poert och hälsa på sen :-) haha gulleduråå. Filur kommer tycka du blir en bra. eeh. ja. vad du nu kan kallas. Tant kanske ;)

2010-08-30 @ 14:56:52
URL: http://sofih.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback