v 28 (27+2)

Jag fortsätter att må som några lass med skit.
Om det inte vore för det där förbaskade illamåendet
hade jag mått som en prins! Eller ja, Prinsessa i mitt fall.

När man inte riktigt kan handskas med det längre är det
ganska svårt motivera sig själv till att ens kliva ur sängen.
Men det är väl snart över. Snart snart snart.


Barnet
Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma.
Barnet har ökat i vikt cirka tio gånger de senaste elva veckorna.

Barnet kan fortfarande vända sig ett tag till. De flesta barn fixeras
sedan med huvudet nedåt i födelsekanalen fast en del lägger sig
istället på sidan eller med stjärten nedåt. Då kan man försöka vända barnet.

Hjärnan börjar forma de olika vecken. Hittills har den varit ganska slät.

Vikt 1 200 gram.

Vårdguiden



Lämna ett avtryck
Postat av: Jenny

Tar du något mot illamåendet? Postafen? Lergigan? Sea-bands från Apoteket? Jag knaprade Postafen under de senaste graviditeterna. Utan dem hade jag inte klarat av att jobba!

2010-07-05 @ 23:10:05
Postat av: Sofi svarar

Jenny: Jag har Sea-bands och Postafen. Jag blir så otroligt trött och "borta" av Postafen så jag drar mig för att ta dom..

Postat av: Jenny

Det blir lite bättre när man ätit dem ett tag men zombie-tillståndet får du nog stå ut med (ett år eller två). ;) Hellre tröööött än illamående och kräkas tyckte jag!

2010-07-08 @ 00:10:02

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback