v 30 (29+5)

Jag har semester.
Jag kan vila. Jag kan sova.
Jag kan göra precis vad jag vill när jag vill.

Det funkar bra. mår fortfarande röv men har haft
några braiga dagar. Dom gillar jag :)

Jag känner mig rätt big just nu.
Man kan nog nästan se hur jag växer om man glor lite. Helt galet.
Min inneboende har missuppfattat det här med att vm nu är över,
för fotbollsmatcherna där inne bara ökar. Både till antalet & i styrka.




Barnet


Barnet växer och växer. Nu börjar proportionerna likna ett nyfött barn.
Hjärnan växer och veckar ihop sig mer och mer. Nu är det trångt därinne,
men barnet kan fortfarande slå kullerbyttor och röra sig ganska fritt.
Många mammor säger att om barnet rörde sig mycket i magen är det
aktivt även utanför.

Vikt 1 600 gram.

 

Mamma

Nu har tre fjärdedelar gått av din graviditet, bara tio veckor kvar.
Det kan vara bra att fundera lite över hur det kommer att bli när barnet
kommit ut. Passa på att göra sånt som du gissar att du inte hinner sedan.
Gå på bio, fika med en kompis, gå till tandläkaren eller frisören.
Barnets tyngd kan göra det svårt att hålla balansen. Försök tänka på hållningen
å att du inte får belastningsskador. Försök att äta allsidig och nyttig mat, det påverkar
mer än du tror och du kan må mycket bättre.

 


Lämna ett avtryck
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Tack för en trevlig fika date häromdagen! Å du är ju inge stor alls. Du är så himla fin!kramar till dig

Postat av: Lisa

Jag tycker absolut att vi borde kunna motivera varann trots avståndet :) Varför ska 20 mil komma emellan? :)

2010-07-23 @ 19:03:52
URL: http://leezah.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback