Får på ingående

Möttes av en hel del halvuppsatta fårstängsel när jag
kom hem från jobbet idag. Fåren är alltså snart här.
Slut på, den redan halvtaskiga, nattsömnen alltså.

Jag gillar får. Absolut. Dom är harmoniska och sådär.
Får kan upplevas som mycket tysta & mysigt lurviga saker..
under dagtid.

Min fråga till fårvärlden är;
varför sätter ni igång och bräker så fort man ska till att sova?

Förutom nattliga bräkanden kommer jag nog uppskatta
att ha får utanför huset & bloggen kommer nog att prydas
med ett eller två fårskallar under sommarens gång.

Nu ska jag fixa upp dagens bild och sen sova!

Psst. i morgon kommer Äna & på lördag shoppar vi
upp ikea. I liiike it :-)

Bild från ifjol. Fotad hos kusin och L i Avaträsk.


Lämna ett avtryck
Postat av: Linda

Om du FÅR (ha ha) ett svar på din fråga så vill jag gärna också veta. :D



Va hemsk den där bilden på lammet ser ut, ser ju ut som värsta fängelset med grindarna. Aja våra får har också börjat åka ut på bete. Härliga tider! Inte för dom som måste ha bräkande får nattetid ;) Ha en fin helg!



Kram kram

Postat av: Angelica

Va, har ni skaffat får?

2010-06-04 @ 23:55:02
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback