Eljtjötte & valtider

Igår satt jag bänkad framför tv4 kl 21.00
Hade förstås tänkt glo på dom där förbaskade politikerna.
Mennee, det dök upp ett X antal kilo älgkött 20min in i debatten.

Lite synd var det väl allt & det jag hann med att se vet jag inte vad jag
ska tycka om egentligen.
Men frysen måste ju faktiskt fyllas upp ibland och igår var väl ett
ypperligt tillfälle för nu är det färdigt & herregud så skönt det är.
Nog märks det att man inte direkt är sig själv när man blir helt utslut
av att paketera & märka upp kött ;-)

Coda är på äventyr idag men jag vet inte hur mycket han får vara med
om egentligen då vädret verkar, minst sagt, otrevligt.
Lite regn har väl ingen dött av men det är ju faktiskt inte skitbra när
det dessutom blåser. Förhoppningsvis har han i alla fall fått några
kilometer i benen när han kommer hem igen. :-)

Avslutar med några få bilder från jaktveckan 2009 hemma i Dorotea.









Lämna ett avtryck
Postat av: Kattis

Härliga bilder! I Sundsvall har det precis klarnat upp å vi längtar ut i skogen! Svante är VILD hemma!

Postat av: Angelica

Här i Hoting har det varit sol fram tills för en timme sen.

Och på tal om älgkött har jag gruvat mig i en vecka för allt som ska putsas och paketeras. Snart har det nog hängt klart och jag måste ta tag i saken. Vill du komma och hjälpa?:D

2010-09-17 @ 14:42:42
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback