v 36 (35+5)

Du är på dag 251 av 280. (89,6%)
Du har 29 dagar kvar till beräknad förlossning.


Jag vet inte vars tiden tar vägen. Det går så otroligt fort.
Filur ligger fortfarande högt men jag tror den är på väg neråt.

När jag var en liten filur tittade jag ut ungefär vid den här tiden.
Jag är dock väldigt övertygad om att min egen filur kommer välja
att stanna kvar en stund till & det är väl bara bra det :-)

Och jo, precis som texten nedan säger så är det, för mig, totalt
omöjligt att hitta en bekväm sovställning.
Och visst är det underbart att vakna 1gång i halvtimmen och höra
sambon snarka och sova så skönt. Men jag är inte bitter ;-)

Ps. Namnförslag mottages med glädje!!


Barnet

Om du väntar ditt första barn ligger det troligtvis i rätt position nu, uppochned.

Tycker du att bebisen rör sig något annorlunda jämfört med tidigare?

Det kan bero på att det är trångt därinne, men är du minsta orolig prata

med din barnmorska. Nu ökar fostervattnets mängd inte mer utan det

minskar snarare eftersom din kropp absorberar en del av det.

Hjärnan är färdigväxt. En del psykologer säger att barnet redan nu är

medveten om sitt "jag" eftersom det kan svara på saker med till exempel sparkar.

Vikt 2 800 gram.


Mamma

Din livmoder är 32-35 centimeter. Din mage kan börja sjunka ner lite och det

blir lättare att andas, men det kan fortfarande vara svårt att hitta en bekväm

sovställning. Många gravida upplever att de behöver kissa ännu oftare än

tidigare. Det beror på att livmodern trycker på urinblåsan.

Nu kanske din vikt stannar till förlossningen.

Kolostrum eller råmjölk kan läcka ur dina bröst fast bebisen ännu inte är född.

Glöm inte att börja ladda med kolhydrater. Pasta är bra mat inför förlossningen.

Tankarna rör sig säkert mer och mer kring barnet kanske känner du oro inför

förlossningen. Men en dag finner du att längtan efter att träffa barnet har tagit

överhanden och att eventuell rädsla har bytts ut mot längtan efter förlossningen.


Lämna ett avtryck
Postat av: skogstokig

Jonas Junior... =D

Postat av: Camilla

Trodde Kuno var givet...

2010-09-03 @ 10:31:21
Postat av: Leen

Jag röstar på Hubert om det blir en gutt och Lina, såklart, om det är en tjej :))

2010-09-03 @ 10:43:01
Postat av: Sofi svarar

Camilla: Jag trodde du visste bättre än så... ;-)



Leen: "jag är en liten mygga, hubert heter jag. jag bor i en sardinburk om du vill veta var..." Så Nja ;-P

2010-09-03 @ 12:36:22
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Ni kan ju döpa han till Harry ;) Eller om det är en tjej kan hon ju heta Harriet. Nä men fy så oseriös jag är nu! Får vi en tjej så är de Vilda eller Tove som gäller! Tänk att du snart är redo för att föda. Helt sjukt va tiden gått fort! Kram kram

2010-09-03 @ 13:23:35
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Av någon anledning fick jag upp Vilgot i huvudet ^^ blir aningens förvånad själv men vem vet vem som gömmer sig där inne :)

2010-09-03 @ 13:33:25
URL: http://jazzup.blogg.se/
Postat av: Emilie & Fjiiet

Olga om det är en tjej & sven-bertil om det är en kille.



frida säger knut & knutelina.

2010-09-03 @ 14:42:17
Postat av: Camilla

Lionel då? :-) eller Zlatan kanske!!!!

2010-09-03 @ 22:28:27
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hälge eller Hälga, eller möjligtvis Edvin ;-P

Vid Gullan drar dock även jag en gräns fniss

2010-09-04 @ 20:06:41
URL: http://lurans.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback