Knäckig paj med bär

Det här pajreceptet har nu efterfrågats på flera håll
så det är väl bäst man är en god vän och lägger ut det ;-)

Rena rama hälsokuren, jag lovar..

KNÄCKIG PAJ MED BÄR

2 dl havregryn
2 dl socker
1 3/4 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 krm vaniljsocker
125 g smör
1/2 dl vispgrädde
1/2 dl ljus sirap
Blåbär, rabarber eller vad man nu gillar.

Blanda ihop alla torra ingredienser.
Smält smöret tillsammans med grädden och sirapen och blanda
ihop det med de torra ingredienserna.
Lägg ut bären i pajformen och lägg/bred på röran.

Grädda mitt i ugnen i 40min, 150grader.

ÄT ;) (gärna med vaniljsås eller vaniljglass)

Här har jag gjort pajen med Jordgubbar och rabarber. Sjuukt gott.


Lämna ett avtryck
Postat av: Angelica

Det där såg smarrigt ut. Jag måste prova!:)

Postat av: Lisa

Jag är övertygad om att du kommer i baddräkten :) De sägs att man ska vara rädd om hjärtat, och vad kan väl vara bättre än att skaffa lite bomull runt hjärtat? ;) Det är nog just vad den pajen gör ;)

2011-02-01 @ 12:18:40
URL: http://leezah.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj oj oj detta ska sparas till nått festligt tillfälle...:)

2011-02-01 @ 19:51:51
URL: http://nsominorrland.com
Postat av: pört

mmmmmmmmm såg god ut

2011-02-02 @ 16:07:20
Postat av: Nina B

Jaaaaaa visst är den god! Gjorde den med bara rabarber i somras, mmmmm. Götttt!

Men du, har jag tillåtelse att få se din private blogg? min adress är iaf [email protected]... isf, Om du känner för det :)



Kram!

2011-02-02 @ 21:21:11

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback