Utmaning på 5 veckor!

Eftersom jag tycker att utmaningar är ruskigt motiverande
har jag skrivit ihop en ny.

Denna utmaning finns i två varianter. En lite enklare och en tuffare.
Har inte tagit med några maxtest, inga veckoutmaningar men däremot
har jag lagt till en stegutmaning :-)

Har man ingen stegräknare är dom superbilliga på vilken sportaffär som helst.
Jag har tom stegräknare i mobilen :-)
Har man ändå inte möjlighet till en stegräknare - skit i stegmålet då!

Det är väldigt delade meningar överallt om hur många steg man bör
gå per dag, jag har ialla fall valt 7000 på båda utmaningarnas veckomål.

Konditionspass kan tex vara crosstrainer, cykel, löpning, simning eller aerobic.
Styrkepassen kan man ju enkelt utföra hemma i vardagsrummet!

Jägarvila = Sitt mot en vägg med benen i 90 grader

Hopp = Vilka sorts hopp som helst, tex hopprep, grodhopp, indianhopp &
jumping jacks.

Det som står inom parantes är bara en liten notis om hur mkt man behöver
göra per vecka (eller dag) och har alltså inget annat med utmaningen att göra.


Vill ni hänga på? Hojta till :)
Skaffa gärna en användare på www.funbeat.se och lägg till mig, SofiH, som er
träningskompis :-)

Är det nått som ser knepigt ut säg gärna till, jag har ofta tankevurpor så jag är
bara tacksam om ni reder ut ev sånna åt mig :-)

Att ha mål att sträva mot är otroligt motiverande och får iaf mig att verkligen göra
mitt allra allra bästa! Nu kör vi så det ryker!! LYCKA TILL!

MJUKARE UTMANINGEN 21/2 - 27/3 2011

Varje vecka:
  • Stegmål: minst 49000steg/vecka (7000steg/dag)
  • Distansmål: minst 7km/vecka (1km/dag)
Hela utmaningstiden:
  • Steg: 262 500steg (7500steg/dag)
  • Distans: 60km (1,7km/dag, 11,9/vecka)
  • Tid: 1050minuter (30min/dag, 3h 30min/vecka)
  • Planka: 20min (ca 4min/vecka)
  • Jägarvila: 20min (ca 4min/vecka)
  • Armhävningar: 300st (ca 60st/vecka)
  • Situps: 300st (ca 60st/vecka)
  • Styrke- och konditionspass, 30min: 10st (2st/vecka)
  • Personlig utmaning, tex godisförbud, vikt, mat, träning osv
  • BELÖNING! Något som motiverar dig att fullfölja utmaningen!

TUFFARE UTMANINGEN
21/2 - 27/3 2011

Varje vecka
  • Stegmål: minst 49 000steg/vecka (7000 steg/dag)
  • Distansmål: minst 15km/vecka (ca 2,1km/dag)
Hela utmaningen
  • Steg: 315 000 steg (9000 steg/dag)
  • Distans: 130km (ca 3,7km/dag, ca 25,9km/vecka))
  • Tid: 1600minuter (ca 46min/dag, ca 5h 22min/vecka)
  • Planka: 40min (8min/vecka)
  • Jägarvila: 70min (14min/vecka)
  • Armhävningar: 700st (140st/vecka)
  • Situps: 1500st (300/vecka)
  • Hopp: 5000st (1000/vecka)
  • konditionspass: 10st (2st/vecka)
  • Styrkepass: 10st (2st/vecka)
  • Personlig utmaning, tex godisförbud, vikt, mat, träning osv
  • BELÖNING! Något som motiverar dig att fullfölja utmaningen!


Jag tänker satsa på den tuffare utmaningen och min personliga utmaning
för denna period är gottförbud alla dagar utom lördag, detta innebär alltså
allt från godis till bullar till småkakor! Yepp yepp!

Belöningen om jag klarar detta är ett par nya skor! ;)

LYCKA TILL ALLA! Nu kör vi!


Lämna ett avtryck
Postat av: Anonym

Ja jag tänkte haka på :) lägger till dig och målen på funbeat i morgon :)

Postat av: Anonym

Ja jag tänkte haka på :) lägger till dig och målen på funbeat i morgon :)

2011-02-20 @ 22:06:37
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Nina

Hurtbullar! Du är så otroligt duktig Sofi! Önskar du bodde här i Dorro för då skulle du få bli min pt ;-)

2011-02-20 @ 22:12:45
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Camilla och Tanja

Ja, men då kör vi igen då! :-)

2011-02-21 @ 11:23:57
URL: http://torkkel.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja förstå så roligt vi skulle ha i mitt vardagsrum ;) Det är så mycket roligare då man har någon att träna med. Så man kan peppa varandra. Igår simmade jag och Malin 70 längder. Så nästa gång måste vi försöka hinna 80 längder. Vore awesome! Ha en bra tisdag vännen. Nyp i kinden

2011-02-22 @ 08:18:08
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-23 @ 15:46:35
URL: http://annsoh.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback