Min resa till Afrika, dag 3; Stadstur med Ving

Okeej, för min egen skull ska jag ta upp min afrikaresa igen.

En stadstur med ving var inplanerad denna dag nummer 3,
där vi fick en skymt av souken, fiskehamnen, kasbahn och
staden Agadir i allmänhet.

utsikten från bussen påväg upp mot kasbahn.

Turen gick med buss och vi fick ta del av ganska trevliga vyer påväg upp
mot kasbahn som är en av de få saker som finns kvar sen jordbävningen.
Väl uppe på berget vart vi överösta av försäljare, kamelpojkar och ormgubbar.
Alla ville vara med på kort, för en fin slant såklart.
Jag fick mig en man, som förövrigt var grymt lik min gamla vän Niki.
Han bjöd 15 000 kameler till Jon för mig, syster ville hellre ha en häst..
Otroligt att jag tog mig hem...





Om vi fick en uppfattning under gårdagen om hur befolkningen var,
var det absolut ingenting mot vad vi fick denna dag.
Att bli betraktad som ett objekt vart man än befann sig, var helt enkelt
något man fick försöka vänja sig vid och inte bry sig om.

På vägen tillbaka från kasbahn klev vi av i fiskehamnen och spanade
in en fiskeauktion. Inte direkt en lugn och fin sådan, vissa hoppade
över "staketen" och slet tag i det dom ville ha. det luktade apa där inne
och när vi traskade omkring kunde man tro att karlarna som jobbade
där aldrig förut sett en kvinna.



På väg från hamnen åkte vi förbi ett båtbygge och en fyrkantig moské.
Jag har för mig att vingsnubben sa något om att det är världens enda
moské som inte är rund. Någon som vet?


Syster på den restaurang vi besökte för middag den kvällen.
Little Italy tror jag det var? pizza sugen som en viss man var :-)


Efter att vi fått lite mat i magen tog vi en promenad genom Agadir
som vi avslutade på stranden.


Kasbahn by night

Tidigare inlägg om afrikaresan;

Dag 1
Dag 2

Lämna ett avtryck
Postat av: Therese

Hur går det med snuset? Själv har jag varit en ragata med skallebang efter att inte ätit socker på en vecka. Snacka abstinens. Fasiken socker och knark kan inte vara allt för långt ifrån varandra på beroendeskalan... men bara å bita ihop! :-)

Postat av: Jessica

Det ser helt underbart ut i Afrika!

2008-08-03 @ 20:10:33
URL: http://jesi.blogg.se/
Postat av: emma

Jämarns vad du har börjat skriva här igen, har totalt missat massor ju. Kul!

2008-08-06 @ 09:21:36
URL: http://ekaws.blogg.se/

Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback