Min resa till Afrika, dag 2; Avresa mot Agadir

Den 13 mars klev vi upp, om möjligt, ännu tidigare än föregående dag.
Vi hade en buss att passa, som skulle ta oss till Sthml C i bra tid.
Vi tog oss ombord på bussen och klev ut på sthlm C helskinnade.
Vi missade första Arlanda Express men tog oss ombord på den andra.
Vi kramade frida tack och hejdå innan vi klev på och då kändes det lite
som att "Nu jäklar är vi på väg".

 

Väl på arlanda shoppade vi lite och spatserade sedan in på planet.
Flygresan var den mest lättsamma flygning jag varit med om, inte ens
ett litet skak kände jag av..
Flygvärdinnorna kan ha tyckt att vi var jobbigaste raden, eller snarare
mest komplicerade raden men dom skrattade i alla fall.

     

När vi landat i Agadir och steppade ut ur planet mötte vi någon form
av värmevägg.. Det var otroligt varmt den dagen, molnigt men helt
galet varmt.



Vi skrev på några papper för att få ta oss in i landet och sedan satt vi
på bussen till vårt semester hotell, Tagadirt.
Tagadirt var verkligen dirt, vi bestämde oss för att byta och det var
minsann enklare än jag trodde. Vi hittade ett toppen hotell (Igoudar) efter
samma gata där vi checkade in en timma senare.

  

Vi kollade mest läget på vårt hotell, på Agadirs gator, fick en uppfattning om hur
befolkningen var och försökte prata så god engelska som möjligt.
Tror vi insåg ganska snart att vi kunde det språket bättre än dom.

   

Tidigare inlägg om afrikaresan;
Dag 1

Lämna ett avtryck
Postat av: pört

alltså, seriöst, du har ju fan lagt ut dom absolut fulaste bilderna på jag med FLIT, din röv! ;)


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback