Min resa till Afrika, dag 4; Souken & pool

Dag 4 spenderades på souken.
Vi tog en orange taxi dit, klev ur och blev på två röda
uppmötta av en skäggig man i klänning.
Det funkar så att det finns folk som "erbjuder" sig att
strosa runt och visa saker, som en guide ungefär.
Problemet var väl lite att vi inte alls var intresserad av
någon guide, dom vill ju dessutom ha fina pengar för det såklart.
Att bli av med en sådan person var absolut inte det lättaste,
att bara säga att man inte var intresserad duger inte.
dom hakar på en iaf och förväntar sig pengar för att dom har
förföljt en ungefär. Så, vi tog ett djupt andetag och sprang
det fortaste vi hade bland folkmassorna inne på souk..
VI fick traska omkring själva och det var ändå grymt skönt.



Souken är en veckomarknad, där det finns precis allt.
Kvinnor satt här och där på golvet och gjorde arganolja,
det såldes kläder, skor, smycken, mat, kött, "smink", souvenirer,
småprylar, stora prylar, vattenpipor i vansinne osv.
Det fanns faktiskt precis allt och ville man handla var det
bara till att pruta. Något man fick kläm på tillslut.



På hotellet fick vi två polare, två smyglika kissar.
Dom gillade oss och vi gillade dom.

När himlen var blå och inga moln fanns hade vi ganska okej
utsikt från vår lägenhetsdörr ändå.
Vi såg ner till stranden som inte alls låg långt ifrån hotellet.



Vi ägnade kvällen till biljard & allmänt chillande.
Vi fick en vän som numera går under namnet milhouse, av enkelhetsskäl.
En grymt trevlig karl som jobbade med att sälja nötter osv på hotellområdet.



Det fanns en bild när jag spelar oxå, men jag har inte tänkt skrämma iväg er.
Jag ska öva in en snyggpose som jag kan använda mig av på bild så jag
slipper alla miljarder grimasbilder på mig själv.

När vi la oss den kvällen bestämde vi oss för att traska ner på
stranden dagen efter.. fortsättning följer, jag lovar.

Tidigare inlägg om afrikaresan;

Dag 1
Dag 2
Dag 3

Lämna ett avtryck
Postat av: Frida

Jag väntar på den bästa delen av alla, när ni kommer hem och får träffa mig igen!


Välkommen att skriva en kommentar till SofiH, men var snäll ;)

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail:

Din egen blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback